Koking av vaten

Attpåklattenognr3

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Når eg koker flasker har eg ei panne med flasker og ei som eg koker vatnet som skal i,mn idag når ej sto å koka tenkte eg:kofør ikkje bruke vatne eg koker flaskene i til å ha i flaskene? De e no kokt og flaskene er helt reine når eg koker dei?! Noken som gjer de? Eller er det ikkje ok liksom :P

Det hadde ikke jeg gjort :p av eb eller annen grunn så tenker jeg på alt som flyter rundt i det vannet som man ikke nødvendigvis ser med det blotte øye...
Ikke alltid man har fått vekk alt fra flaskene på forhånd..
Vet ikke... Nei.. Får litt uggen følelse av tanken...

Måtte tenke litt på den - ville ikke brukt samme vannet selv, men har ingen forklaring på hvorfor. I utgangspunktet er det jo kokt og flaskene rene, men..

Ville ikke brukt vannet selv, vet ilke men det føles ut som at det er møkkete, er jo ikke det, men klarte ikke og bruke det vannet til storesøster

Hadde ikke gjort det :p vi har sterilisator og vannkoker så her er det ikke aktuelt uansett :p

Jeg vet ikke, kanskje det frigjøres noe fra flaskene (plastikkgreier?) når de kokes? Men ikke hørt om at man ikke kan bruke samme vannet :)

Jeg bruker sterilisator, da, så koker kun vann som skal brukes til melka.

Måtte høre litt med folk rundt meg - de fleste svarte at de ikke ville brukt det, men ingen kunne helt svare på hvorfor :P

Her har sambo sput om det samme. Men jeg svarte nei uten å egentlig tenke på hvorfor. Men føler det ikke er rent.

Back
Topp