Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Tøysetulla
Jeg har ferdig kokt vann i kjøleskapet, varmer det opp i microen, også har jeg pulver oppi. er det helt feil det??[:-]
ORIGINAL: Ling78
hei. trenger ikke å ha vannet i kjøleskap!!! vannet er sterilt i flaskerne om d er kokt, har d bare på kjøkkenbenken da tar d ikke så langt tid å varme opp[:)] har flaskvarmer jeg.
(jobber inom helseyrket å der har vi ikke steriltvann i kjøleskap)
jeg koker vannet i 3 min. då dør alle ev. bakterier/virus
ORIGINAL: MammaHeidi
ORIGINAL: Ling78
hei. trenger ikke å ha vannet i kjøleskap!!! vannet er sterilt i flaskerne om d er kokt, har d bare på kjøkkenbenken da tar d ikke så langt tid å varme opp[:)] har flaskvarmer jeg.
(jobber inom helseyrket å der har vi ikke steriltvann i kjøleskap)
jeg koker vannet i 3 min. då dør alle ev. bakterier/virus
Takk for infoen! Men ikke farlig å ha det i kjøleskapet? Grei oppbevaringsplass det her. Benken er full nok fra før..
ORIGINAL: kajan
ORIGINAL: MammaHeidi
Jeg har ferdig kokt vann i kjøleskapet, varmer det opp i microen, også har jeg pulver oppi. er det helt feil det??[:-]
Nei det funker jo helt fint det. Eneste jeg kommer på er at man bør være obs på at vannet ikke bør være mye over 40 grader når man blander inn mme-pulveret. Bebisen kan få visstnok få vondt i magen. Og micro kan jo varme ujevnt, så vannet bør ristes og kjennes på før man blander. Har du funnet ut akkurat hvor lenge i microen for å få ca. 37 grader? Høres jo enda enklere ut enn å blande kaldt og varmt (må teste ut [:D])
mulig jeg misforstod MammaHeidi men nå anbefaller de at vannet ikke bør være under 70 grader når du blander i pulveret..
her er en link til der det står... http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=69
står mye nyttig der inne ang flaskemating..
ORIGINAL: kajanSniker litt fra mai her jeg... [:D] Nå skal jo ikke mme blandes mer enn for hver gang du skal ha, har jeg fått beskjed om, og den skal jo ikke varmes opp mer enn en gang heller, så åssen skal en få til det når den skal blandes ved 70 grader? Her har ihvertfall ikke snuppa tid til å vente på at det skal gå fra 70 grader til 37 grader når ho er sulten!! [:D] Ho skal ha mat NÅ!!! [:D]
mulig jeg misforstod MammaHeidi men nå anbefaller de at vannet ikke bør være under 70 grader når du blander i pulveret..
her er en link til der det står... http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=69
ORIGINAL: kajanDet tar altfor lang tid for snuppa her alikevel [:D] Bestemt lita frøken!! [:D] Varmer bare opp avkjølr vann i micron, og det var greit sa hs til meg, så regner med han har litt peil på hva han snakker om. Skal spørre igjen når jeg skal dit på tirsdag [:)]
ORIGINAL: lisemo
ORIGINAL: kajanSniker litt fra mai her jeg... [:D] Nå skal jo ikke mme blandes mer enn for hver gang du skal ha, har jeg fått beskjed om, og den skal jo ikke varmes opp mer enn en gang heller, så åssen skal en få til det når den skal blandes ved 70 grader? Her har ihvertfall ikke snuppa tid til å vente på at det skal gå fra 70 grader til 37 grader når ho er sulten!! [:D] Ho skal ha mat NÅ!!! [:D]
enten så holder du flaska under springen i iskaldt vann eller i ett iskaldt vannbad .. tar ikke lange tida..
ORIGINAL: kajan
ORIGINAL: Kizzie
oookkkaaayy....hehe [:D] *overgir meg*
Her har jeg brukt vannkokern hele tida....[:)]
Men jeg veit at dom anbefaler ikke å varme vann 7ller melk i mocroen, pga at det fjerner næringsstoffer osv fra melka/vannet....[;)]
nå føler jeg meg veldig kverulerende .. hehe .. men det gjelder ikke vann eller mme .. men morsmelk skal ikke varmes i micro .. men vann kan fint varmes .. skal se om jeg finner linken..
ORIGINAL: zievil
Sånn gjør jeg også det. Bare det at jeg har pulveret oppi før jeg har flaska i microen. Har gjort det noen hundre ganger...eller tusen (?) siden begge mine barn ikke har vært ammet etter de var 4 mnd. Så har funnet ut akkurat hvor lenge jeg må ha flaska i microen for at den ikke skal bli for varm heller[:)]
Jeg bruker å koke vannet i vannkoker, ha det i falskene sammen med litt malt og så setter jeg det i kjøleskapet.