Koking av smokker

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Kan man gjøre det nå? Eller om lille drøyer 3-4 uker til med å komme, blir smokkene sprø av å ligge så lenge? Ville hatt med en smokk på sykehuset..og glemmer nok koking når riene starter eller vannet går ;)

Følger denne!
Dem man kan sterilisere i boksen sin er bare sterile i 48 timer (i boksen), men vet dessverre ikke hvordan d er med de som kokes...

Kan noen forklare meg hvordan dette fungerer? :p føler meg dum nå! Men dette har jeg faktisk ikke tenkt på! Skal inn for igangsetting på mandag, kan jeg koke smokkene i morgen da? Og hvordan burde jeg oppbevare dem i stellevesken? :)

Har flere forskjellige typer smokker, aner ikke hva som er best heller.. Herregud, godt forberedt altså :p haha!

Jeg kokte noen smokker i går som er i fødebagen, termin om to uker.

Det er jo ingenting annet som er sterilt rundt en baby. Puppen feks - ikke direkte steril... Ting bør være rent, men sterilt skal ikke være nødvendig tror jeg.

Jeg tror nok koking av nye smokker er først og fremst for å få de rene etter produksjon. Og så lenge du ikke slenger de rundt i huset i mellomtiden så er de antagelig rene nok til baby. Kan jo skylle de godt i varmt vann (og avkjøle) rett før den skal brukes?

Går nok helt fint om du koker den nå :-) legg den i en ren smokke eske eller noe så holder den seg ren til den lille vil trenge den :-D

Er NUK smokk, så følger ikke med hette eller boks. Legges i en plastpose? Liten ren tupperware-boks?

Jeg har vasket noen ting for hånd og lagt i mikrosterilisatoren vi kjøpte:
- Avent Soothie smokker
- Medela ammeskjold
- Ammeskjell fra stranda (som er godt vasket)

Hiver bare oppi vann og steriliserer dette når riene starter ;) Tar 6 minutter i vår mikro.
Men godt mulig det bare kunne vært gjort nå og at det ligger fint i en eske til det trengs.

Er NUK smokk, så følger ikke med hette eller boks. Legges i en plastpose? Liten ren tupperware-boks?

Jeg tenkte på en liten ren matboks eller tupperfryseboks :) Det må vel være greit?

Jeg har kokt de jeg har siden de var helt nye. De som ikke har boks eller hette ligger i en tupperware boks el lignende:) De er jo rene nå, men bør kokes før førstegangs bruk.

Jeg tenkte på en liten ren matboks eller tupperfryseboks :) Det må vel være greit?

En ren og tørr boks er helt sikkert bra nok i massevis.

Ellers anbefales det jo _egentlig_ å vente med smokk til amming er veletablert, så skal jo sånn sett ikke være noe man trenger å ha i fødebagen. :-)

En ren og tørr boks er helt sikkert bra nok i massevis.

Ellers anbefales det jo _egentlig_ å vente med smokk til amming er veletablert, så skal jo sånn sett ikke være noe man trenger å ha i fødebagen. :-)
Jeg skal ha med på sykehuset, mye med tanke på lang reisevei hjem også. Har angret de to andre gangene, så denne gangen skal smokk introduseres tidligere :)

Trodde de Avent Soothie smokkene skulle være mer ammevennlige :)

Jeg skal ha med på sykehuset, mye med tanke på lang reisevei hjem også. Har angret de to andre gangene, så denne gangen skal smokk introduseres tidligere :)

Ja litt annerledes med flergangsfødene, da har man ofte prøvd det ene eller andre før og funnet ut at det enten funka eller ikke funka :). Men ville bare nevne det sånn at ikke alle førstegans kjører på med smokk fra dag én uten å tenke seg om :-)

Trodde man skulle prøve å unngå smokk de to første ukene?

Jo, nettopp fordi man helst bør få ammingen veletablert først for å unngå sugeforvirring. Noen babyer som får smokk for tidlig, får problemer med å ta puppen riktig fordi det er ulike sugeteknikker. Så det kan altså gjøre ammestarten mer kompisert - for noen. Man bør i alle fall ha det i bakhodet dersom man starter med smokk veldig tidlig.

Jeg tar med på sykehuset, og ser an oppførsel på lille. Brukes puppene til smokk 24/7 blir det introdusert tutt veldig snart. Har funka fint med de andre, og følge instinktene mine. Litt ironisk da at når jeg fødte i 98 og 00 var det sykehuset som ga dem smokk og jeg ble så forbannet. Tok dem, og ga beskjed om at det var noe dem ikke hadde noe med og ta seg til rette med :o Før jeg hadde fått etablert melk, og amming skikkelig.

Nr 3 fikk smokk etter hjemkomst.

Nr 4 i 2014 fikk smokk på sykehuset.
Pratet med JM for jeg hadde det helt j**** puppene var så vonde, og såre. Hun sa jeg ikke fikk gi smokk, og jeg fikk ikke NOE hjelp. Jeg var helt i villrede, og fortapt.
Jeg hadde jo selv god amme erfaring, og JM hadde sett at ammeteknikken var helt riktig hun også. Men jeg hadde så vondt å Lille hang i puppen 24/7 Hadde jeg ikke gitt blaffen i den JM som sa nei til smokk. Hadde jeg ikke ammet henne i de 17 Mnd jeg gjorde. Hadde det ikke våre for at jeg ble gravid, og hun ikke likte melka mi lenger hadde jeg ammet henne enda, og tandem ammet når Lille2016 kom. Mitt råd er følg mage følelsen. Se an baby, og føl deg frem. Du merker fort hva som er til det beste for baby/deg :)

Jeg tar med smokk, mitt barn og mine regler. Sist ble jeg brukt som smokk med en gang, så glad jeg hadde en i reserve. Jm på barsel var ikke blid, men det prellet av på meg☺️

Back
Topp