koking av smokker!

FlaksiMummy

Elsker forumet
Hvor ofte koker dere smokkene? Hver gang de faller i bakken? ..og hvordan oppbevarer dere dem, etter de er kokt? (de som ikke har sånn beskyttelsesdings altså) [8|] ?

God helg :D

De sa til meg på barsel at de bare skulle kokes første gangen. Mister du den i gulvet eller sofan osv skal du skylle den i varmt vann

Koker dem hver kveld[:)]

Kokte de nok oftere til storebroren da han var baby.. Litt mindre nøye med nr 2 merker jeg, så nå koker jeg bare første gangen, ellers blir de bare skyllet i vann fra springen. Hender jeg bare tømmer litt kokende vann fra vannkokeren over sutten [:)]

Putter de som regel i kjelen sammen med smokker på flaser:-)!
Kan jo også putte de i vannkokeren[:)]!

Kokte dei første gangen men ellers sÅ sjyller jeg den i vann viss de detter ned! Husker jeg var mer påpasselig med sånnt med storesøster:p

Koker de gjerne en gang for dagen [:)]

kokte kansje første og andre man sine når de gikk i gulvet.. nå skyller jeg de i kaldt vann.. men jeg slenger den i sterilisatoren når jeg vasker flasker (hvis jeg har de liggende i nærheten) nå som hun er forkjølet så er jeg flinkere til å ha de rene..

Koker de 2-3 ganger i uka [:)]

ORIGINAL: rita.

Koker de 2-3 ganger i uka [:)]

emma bruker ikke smokk,

Men med bw pleide jeg å koke alle smokkene sammen med alle flaskene på kvelden.
Pleide å ha dem i en boks. men da han ble 3 mnd så pleide jeg å skylle dem, så satt jeg bare flaskene i oppvaskmaskinen på 65 grader. siden da er jo bakteriene drept.

jeg har sånn som steriliserer falskene i mikroen, så da hiver jeg gjerne oppi smokkene samtidig[:)] men ellers bare skylder jeg dem. er nok som andre sier, blir litt mer "slepphendt" etter nr 1. nå som dette er nr 3, er jeg ikke så "nøye" på kokingen[8D]

ORIGINAL: Frihet

jeg har sånn som steriliserer falskene i mikroen, så da hiver jeg gjerne oppi smokkene samtidig[:)] men ellers bare skylder jeg dem. er nok som andre sier, blir litt mer "slepphendt" etter nr 1. nå som dette er nr 3, er jeg ikke så "nøye" på kokingen[8D]

Signert
Og den til microen er genial [:)]

Har en oppsamlingsrunde å koker sammen med flaskene..å brystskjoldet til melkepumpa..ca hver kveld..
ligger i en skål på kjøkkenbenken..men det er bare smokker med beskyttelse på

ORIGINAL: englefjes3

ORIGINAL: Frihet

Signert
Og den til microen er genial [:)]

helt super er den[:D] trenger ikke å bekymre meg for å glemme flaskene el smokk på platen hvertfall!!! også tar d bare 4 minutter[:D][:D]

Back
Topp