Koking av flasker

ønskebarnet 81

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Er det for tidlig og vaske flasker i oppvaskmaskin når baby er 3 mndr?Skyller de og koker de i 10 minutt etterpå [emoji5]

Jeg ville ventet frem til 6 måneder ca før jeg sluttet å koke mtp bakterier. Men du kan nok koke litt ferre minutter om det hjelper deg noe da :) Er så kjedelig å få små med dårlige mager.

På barselhotellet brukte de kun oppvaskmaskin, og det utstyret ble delt av alle! Selv har jeg microsterilisator, som er helt fantastisk!

Helsesøster sa at babyen tåler bakteriene vi har i hjemmet og at man fint kan vaske i oppvaskmaskin fra dag 1 :) jeg selv vaska i oppvaskmaskin fra 2 mnd. Men kokte smokkene et par ganger i uken en stund :)

På barselhotellet brukte de kun oppvaskmaskin, og det utstyret ble delt av alle! Selv har jeg microsterilisator, som er helt fantastisk!

Da må de vel ha en oppvaskmaskin som vasker på veldig høy temperatur , ikke slike man har hjemme? Om ikke gambler de med helsa til nyfødte.

Lille er snart 4mnd, vi vasker flaskene med zalo en gang om dagen og gir de bare et oppkok, så koker de typ to minutter bare.

Jeg vasket dem med zalo, putta dem i oppvaskemaskin og så kokte dem frem til 6 mnd :) Stoler ikke på oppvaskmaskiner jeg altså :P

Jeg skyller og vasker dem i oppvaskmaskin,men koker de etterpå.Vasker smokken i zalo og koker de etterpå [emoji4]

Jeg vasket for hånd og hadde i micro sterilisator frem til 4-5mnd. Men begynte å putte alt i oppvaskmaskin og microen innimellom. Men nå får hun nesten ikke flaske lenger, 7mnd gammel og holder med fastføde og pupp.

Back
Topp