Koking av flasker

Twinkletwinkle

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Hvor lenge må man koke flaskene?

Ikke mye flaske hun får her men hender seg hun får litt morsmelk på flaske hvis jeg er på trening eller så..

Har lest at de må kokes til 3mnd alder. Etter det holder det med oppvaskmaskin. Men viss du tenkte tid så er det minimum 10 min.

Vasker med flaskebørst i varmt vann og koker opp. Har jeg gjort siden han var 2 uker og begynte med flaske.:)
Har prøvd oppvaskmaskin men syns det var rester av oppvaskmiddel i flaskene så det kommer jeg ikke til å gjøre.:)
Føden her brukte forøvrig oppvaskmaskin. De kokte aldri for å sterilisere.:)

Vasker med flaskebørst i varmt vann og koker opp. Har jeg gjort siden han var 2 uker og begynte med flaske.:)
Har prøvd oppvaskmaskin men syns det var rester av oppvaskmiddel i flaskene så det kommer jeg ikke til å gjøre.:)
Føden her brukte forøvrig oppvaskmaskin. De kokte aldri for å sterilisere.:)

Åkei! :) tror kanskje føden her og vasker i oppvaskmaskin. Men på mi avdeling koker vi, når vi har barn/babyer som får på sonde eller sånt..

Nå har jeg ikke så mange flasker å koke, så får se litt.. Skal iallefall være obs ift rester i flaskene om jeg kjører di i maskin..

Oppvaskmaskinene på sykehuset er vell opptil 90grader? Det er iallefall vår i bhgen.

Jeg vasker i oppvaskmaskinen, men steriliserer etterpå. Skal slutte men klarer ikke helt ta steget!:p jeg vasker forøvrig smokken også, skyller den godt etterpå. Gjorde det med storebror også, burde gjerne la være om man ikke skal :p

Back
Topp