Koking av flasker.

Har og sett 3 mnd, men fortsette å koke tuten. Vi bruker egentlig ikke flaske, men jo eldre hun blir jo mer aktuelt er det jo at jeg skal ut av huset. Hadde jo vært greit om bf kunne gi mm på flaske.
Tenker at når de begynner å få smaksprøver ihvertfall, så er det ikke vits i å koke flaskene hver gang, er jo ikke som vi koker skjeene etc..

Man bør koke alle flasker så lenge man bruker de til melk :) vi gjør det for sikkerhets skyld! Men etter at han ble 3 mnd begynte vi å vaske flaskene i oppvaskmaskin i stedet for for hånd, bortsett fra tutene!

Man bør koke alle flasker så lenge man bruker de til melk :) vi gjør det for sikkerhets skyld! Men etter at han ble 3 mnd begynte vi å vaske flaskene i oppvaskmaskin i stedet for for hånd, bortsett fra tutene!
Det står noe annet på fh sin side :) iallefall for 5år sia :p

"Når barnet er rundt tre måneder trenger du ikke lenger koke flaskene hvis du vasker dem i oppvaskmaskin på høyeste temperatur. Smokkene må fremdeles håndvaskes."

Jeg hiver alle delene inn i oppvaskmaskinen, og deretter koker de :) Men kommer til å slutte med å koke flaskene, da vi har begynt med grøt og.

Her er han straks 4 mnd, vi vasker opp først for hånd også steriliserer vi. Tror vi kommer til å fortsette med dette til han er 6 mnd:)

Fikk beskjed av hs med storebror at når de har begynt å spise litt mat, så trenger man ikke lenger å koke alt hver gang, for mat og utstyr er ikke sterilisert, så da blir de vant til evt bakterier som kan være:) men at man gjerne kan ta en runde med koking innimellom:)

Her tar han jo ikke flaske, men har kokt pumpeutstyr og flasker og sutt før jeg har skulle prøvd.... Nå begynt med smaksprøver, får se hva jeg gjør:p

Back
Topp