koking av flasker....hjelp?

Cizza03

Forumet er livet
jeg sluttet å amme småen når han ble 10 mnd[:)]
men er fersk på dette området og den siste tiden har det ikke blitt rent..det har blitt sånn hvitt støvlag utenpå viss dere skjønner ka jeg mener...hvorfor det? ble ikke sånn tidligere...

jeg sluttet å koke flaskene når han var 3 mnd !!

du kan koke 1 gang i uka og vaske dem med salo og glo varmt vann ellers!!

oki, da kan jeg jo vaske de for hånd da og putte de i oppvaskmaskinen når den surrer å går...trodde flaskene måtte kokes jeg...hehe
Det blir sånn hvitt lag under kokingen, men ikke når de vaskes for hånd el i maskinen, skjønner ikke helt hvorfor...er det jeg som bruker for mye salo kansje?

Når du er ferdig med flaskene er det lurt å skylle dem i kaldt vann før du vasker dem i varmt vann. Da blir de ikke sånn "hvit"[:)] Jeg har helt slutta med å sterilisere dem nå. Vasker altsamma i oppvaskmaskina[:)]

oki, da er det sikkert det da...jeg har vasket med melkerestene direkte i varmt vann med salo...men kan godt bare vaske de for hånd når oppvaskmaskinen ikke surrer å går...er jo tungvindt med denne kokingen hele tiden..[;)]

Vi også har fått sånn, ser ut som hvite krystaller[&:]
Når det kommer til koking, sa hs til oss at vi skullle koke suttene til flaskene til de var året, og begynte å drikke vanlig melk, men trengte ikke koke flaskene. For silikonet i suttene er bakteriemagneter, og disse dør ikke ved vanlig vask i varmt vann eller oppvaskmaskin, med mindre du bruker kokende vann da.

Her skylles og vaskes flaskene+tuttene i Zalovann etter bruk og hives så i mikrosterilisatoren om en ikke skal sette på koppvaskmaskinen akk da.... (vi har ikke tuttene i maskina, kun i sterilisatoren)
Lokkene på flaskene vaskes etter bruk og hives i sterilisatoren kun 1 gang uka.

ORIGINAL: bell80

Skyll dem i kaldt vann rett etter bruk. Jeg pleier det, så setter jeg dem i oppvaskmaskinen, både flaske og smokk[:)]
Hvis det blir hvitt belegg når du koker dem (og som ikke er der etter vask) kan det være kalk i vannet, dette felles ut når du koker vannet. Opplevde det i påsken da vi var et sted det var mye kalk i vannet!
Hvis smokkene får hvitt belegg som ikke går av, legg de litt i zalovann, så går det som regel vekk.

Høres ut som det kan være kalk i vannet da...har ikke opplevd det før vi flyttet hit...ka kan jeg gjøre med dette da?

Takk jenter for masse svar, vasker nå i salovann så lenge oppvaskmaskinen ikke er i bruk[8D]

Back
Topp