koking av egg

Lives mamma

Elsker forumet
hvordan funker det? hehe, skal man legge dem oppi når vannet koker, eller la dem koke opp sammen med vannet? hvor lenge hardt/bløt??

Skal legge de i vannet når det koker ja.. Jeg har eggkoker jeg, så da er det så lett å bestemme om det skal være hard kokt eller mellom[8D]

[:D][:D] 
ORIGINAL: oslojente1980

Skal legge de i vannet når det koker ja.. Jeg har eggkoker jeg, så da er det så lett å bestemme om det skal være hard kokt eller mellom[8D]

jeg pleier å legge dem nedi med en gang jeg.. slik at de blir gradvis varmere.. ellers sprekker dem alltid her.. og jeg får egg utover hele kjelen!! de pleier å ligge totalt 8-10 minutter i kjelen da.. da er de slik at jeg kan ha det på brødskiva mi!![:)]

takk for svar[:)] klarte koke dem, weeehii. lærer stadig noe nytt...[8D][;)]

Hvis det er strutseegg du koker må du kanskje ta deg lidt go tid[8D]

jeg har også eggene i vannet når det er kaldt, for å unngå at de sprekker.. (men nå har jeg fått meg eggekoker, så jeg gjør forresten ikke det lenger)

Em.. jeg legger eggene oppi fra begynnelse, og når det koker så setter jeg klokken på 4 min! da er de perfekt! Ikke for bløte og ikke hardkokte! [;)]

ORIGINAL: Olive76

jaa til motsettning til sånne fiskeegg[8D]

ORIGINAL: ACtrine*

ORIGINAL: Olive76

jaa til motsettning til sånne fiskeegg[8D]

Altså kaviar? Bruker ikke å koke den jeg da[8D]

hva med rekeegg da?... de blir jo kokt! [8D]

hva med rekeegg da?... de blir jo kokt! [8D]

Æsj. Rekeegg er ekle. Tror de bestandig blir kokt for mye uansett...

Forresten liker jeg ikke bløtkokt egg og i Dk koker vi egg 5 min for at de er bløte og 10 for hardkokt. mellomtingen heter "smilende" egg. Så vet dere det.

Jeg liker best smilende egg jeg!! [:D]

Jeg liker best smilende egg jeg!! [:D]

Lidt bedre humør på dem, ja!

Ja!!! Litt dumt med egg som er sure..[:'(]

[:D]

tøysejentene... hihi

hihi[:D]

Tøysejente? meg? nei det ken visst ikke passe. Er Meeeeeeget alvorlig jeg! Actrine derimot.....[8D]

Ey!![8D]

Back
Topp