Kokebok :)

Azalea

Flørter med forumet
Hei!

Jeg har en stund vurdert å kjøpe meg enda en kokebok da mine ligger nedpakket en del mil unna. Men mange av de kokebøkene som er i butikkene har så mange merkelig oppskrifter og har i tillegg mange ingredienser en ikke får tak i så lett. Er det noen kokebøker dere vil anbefale? Er veldig glad i å bake. :)

Har jo sett hun Nigella Lawson på tv'n og synes hun virkelig veldig flink, noen som har erfaring med hennes bøker? Og hvilke vil du/dere anbefale?

:)

alle nigella lawson sine kokebøker er veldig fine synes jeg iallefall, jeg pleier å låne de på biblioteket innimellom for inspirasjon hehe :)
hva med å ta seg en tur på biblioteket hvis du har ett i nærheten og se om det er noen gode bøker der du evt kunne tenkt deg å kjøpe? ellers holder det i massevis for meg å ha en kokebok hjemme 1 mnd av gangen (som er lånetiden her).

knertnr2påvei skrev:
alle nigella lawson sine kokebøker er veldig fine synes jeg iallefall, jeg pleier å låne de på biblioteket innimellom for inspirasjon hehe :)
hva med å ta seg en tur på biblioteket hvis du har ett i nærheten og se om det er noen gode bøker der du evt kunne tenkt deg å kjøpe? ellers holder det i massevis for meg å ha en kokebok hjemme 1 mnd av gangen (som er lånetiden her).

Det var så absolutt ikke en dum idé! Så langt har jeg ikke tenkt, hehe. :D Tusen takk for tipset. :)

Jeg elsker Nigellas program på BBC, men den ene kokeboka jeg har av henne er jeg ikke fornøyd med. Den heter Nigella bites. Jeg har forsøkt flere av oppskriftene, men de har ikke falt i smak. Kanskje denne er spesiell, for mye av det hun lager på TV ser supergodt ut. Jeg har sikkert 20 kokebøker av Brimi, Hellstrøm, Jamie Oliver osv osv, men de jeg bruker mest er faktisk de som er mest generelle og praktiske og ikke de som er laget et stjernekokker. Aller mest bruker jeg internett.Si ifra hvis du kjøper en Nigella-bok som er bra da! Da blir det shopping :))

(Leser kokebøker på senga og gjerne om og om igjen...det er min lille raritet).

Back
Topp