Koke morsmelk?

hb77

Elsker forumet
Har en sånn gratis prøve-pose med økologisk risgrøt fra Holle her. Ved tilberedning står det at man skal koke opp morsmelk, mme eller helmelk, og vann. Det skal avkjøles til 50 grader og så blande i pulver og avkjøles til 37 grader. Men, jeg trodde man ikke skulle koke morsmelk? Har jo hørt at viktige næringsstoffer forsvinner da. Er jo derfor man ikke skal varme den i microovn. Og helmelk, det skal de vel ikke ha før de er 10-12 måneder? Grøtposen er fra 4 måneder... Noen som har erfaring med denne typen grøt? Det står også at man må følge oppskriften nøye.

Takk for svar! [:D]

ORIGINAL: Sylvia80

Den skal ikke kokes.. Trenger ikke koke den for å oppnå 50 grader.. Varm den i vannbad først du! [:)]

Det står at den skal kokes for å så avkjøles til 50 grader...

Hvertfall HI, jeg hadde varmet morsmelken opp til litt for varmt og så hatt pulver i.. Vannet må jo kokes og så avkjøles.. Mme må ikke kokes først, men der har du jo allerede kokt vann i[:)] Bare varm det opp til det er for varmt til å drikke og så ha i pulver [:)]

Takk for svar! [:D]
Det er 100 ml melk og 100 ml vann til 25 g grøtpulver, så det er jo litt melk som skal brukes.
CIlen: Vi har ikke begynt med grøt ennå. Jeg bare lurer på hvem grøt vi skal bruke når den tid kommer. [:D] Har bare så vidt begynt med smaksprøver vi (eple, drue, banan, potetmos, avokado). Snuppa er 4 måneder på søndag, så skal snakke med helsesøster om mat på 4-månederskontrollen til uka. [:D]

Back
Topp