Koke håndpumpe/flasker

MissLindi

Betatt av forumet
Hvor ofte må man koke håndpumpe/flasker? Bruker å pumpe etter hvert måltid og syntes det er slitsomt å koke alt utstyret hver gang. Holder det ikke å skylle i kokende vann?

Når de er helt nyfødt så bør man vel det, men en skjelden gang bare skyller jeg men ikke ofte. Koker hver gang nå siden hun har trøske, men nå bruker jeg ikke flaskene noe særlig lenger siden jeg endelig fullammer [:)]

Vet hvor travelt det er å koke hele tiden, gjor det de første 3 ukene... Glad jeg slipper det nå lenger [8D]

Jeg skyller av melka, vasker, skyller av såpa og til slutt steriliserer jeg. Dette gjør jeg etter hver pumping og mating. Har sterilisator som man putter i mikrobølgeovnen - den er redningen min! Hadde aldri greid å kokt alt dette hver gang, så dette anbefales på det sterkeste :)

Mener å ha lest en plass at når ungen kan drikke vann fra springen, da trenger man ikke å koke/sterilisere lengre. Men vet ikke om dette stemmer, og husker ikke hvor gamle de må være. Er nok ikke før om noen måneder ihvertfall.

i bruksanvisningen på min medela brystpumpe, stod det at man kunne vaske utstyret etter hver bruk, koke det en gang i døgnet. Flasker må i hvertfall kokes etter hver bruk, selv gikk jeg over til å koke pumpeutstyr 2 ganger om dagen da lillegutt var 6 uker.....

Mener å ha lest et sted at flasker med smokker osv skal kokes etter hver bruk pga bakterier fram til barnet er 6 mnd (?).
Pumpa kokte jeg også etter hver gang, men er ikke sikkert det trengs...
Vi koker ihvertfall alle flasker osv nå. Samme måte som lillebebis skrev over her.[:)]

I bruksanvisningen til pumpa til Avent står det ihvertfall at man skal håndvaske med litt oppvaskmiddel, skylle godt og koke i 10min før HVER bruk:) er pga. bakterier.

Ok, takk for svar. Jeg har bare kokt og ikke vasket først jeg.. dumt.. men jeg kan ikke kaste all melka for det. Får vaske fra nå av. Blir mye styr til hvert eneste måltid. Tror jeg kjøper flaskesterilisator jeg da. Hvor får man kjøpt det rimelig? Hvilket merke?

Kjøpte avent sterilisator på apoteket for ca 260 kr.. Kjempe grei :)

Jeg vasker etter hver bruk med varmt vann/ såpe, koker ihvertfall en gang hver dag[:D]
ELler så tar jeg den i oppvaskmaskina, da koker jeg den ikke.
Det er helt på starten at det er aller viktigst, men jeg ville ikke bare skylt den tror jeg. Det er jo for brystet sin skyld også[:)]

Hei! Var innom apoteket i dag, men de solgte ikke flaskesterilisator. Sikker på at det var der du kjøpte den?

ORIGINAL: xhilde89

ORIGINAL: MissLindi

Hei! Var innom apoteket i dag, men de solgte ikke flaskesterilisator. Sikker på at det var der du kjøpte den?

ORIGINAL: xhilde89

Jeg kjøpte min på Barnas hus hvis du har de i nærheten. Reflex har vel samme varene omtrent tror jeg..

Back
Topp