Koffein

Begrenser inntaket.
Før drakk jeg kaffe på ren vane, nå er jeg mye mer bevisst og kresen. Drikker kun om jeg har lyst på og den er god. Vil ikke «kaste bort» dagens dose koffein på fæl automatkaffe på jobb, da blir det heller en Cola Zero på tur hjem ;)

Begrenser inntaket.
Før drakk jeg kaffe på ren vane, nå er jeg mye mer bevisst og kresen. Drikker kun om jeg har lyst på og den er god. Vil ikke «kaste bort» dagens dose koffein på fæl automatkaffe på jobb, da blir det heller en Cola Zero på tur hjem ;)

Samme her. Kutter det ikke helt ut, men begrenser det. Meeen nå brakk jeg meg nettopp av dagens første kopp, så da blir det vel helt frivillig kaffestopp en god del uker frem. Var det samme i forrige svangerskap. Orka ikke kaffe frem til uke 14/15 ca. Kroppen ordner sjøl tydeligvis:)

Tine Iskaffe var den store cravingsen min i forrige svangerskap, men ikke før rundt uke 16. Det var dagens høydepunkt :hilarious:

Jeg er en stordrikker av kaffe :arghh:( klarerfint 2-3 kanner kaffe alene på en dag). Har begrense ekstremt drikker nå 2 kopper om moran og 1 utover dagen. :angelic:syntes det er bra kontra hva jeg drakk tidligere

Jeg prøver å begrense inntaket. Vanskelig når man er avhengig av både Pepsi max og morgenkaffen.. Så prøver å holde meg til en boks med Pepsi max eller en kopp kaffe.

Drikker kun koffeinfri kaffe og urtete uten koffein (peppermynte-te, den er super for oppblåst og treg mage også) :) Har kuttet ut Pepsi Max helt. Så får ikke i meg noe koffein :)

Som nattevakt er det umulig å kutte ut koffeinen helt :hilarious: Men får begrense så godt jeg kan. Første vakt i dag etter positivt test, så blir spennende...

Jeg klarte å kutte kaffi helt fra den dagen jeg fant ut jeg var gravid:smiley-bounce022
Tar ingen sjanser, så har gått over til koffeinfri te

Jeg klarte å kutte kaffi helt fra den dagen jeg fant ut jeg var gravid:smiley-bounce022
Tar ingen sjanser, så har gått over til koffeinfri te
Hvordan te? Finner ingen som er grei å drikke? Kjøpte 2 typer, men etter googling så inneholder de ting som kan framprovosere blødninger å abort...

Jeg har kuttet drastisk ned og holder meg til max to kopper kaffe. Har kjøpt inn litt forskjellig koffeinfri te som jeg får drikke når kaffedosen er fylt opp :)

Hvordan te? Finner ingen som er grei å drikke? Kjøpte 2 typer, men etter googling så inneholder de ting som kan framprovosere blødninger å abort...
Jeg drikker nype te, og så vist jeg har forstått så skal det være bra for gravide..

Jeg har ikke lyst på kaffe lenger.. men drikker litt cola/pepsi i helgene. Og unngår energidrikker osv selvfølgelig.

Back
Topp