Koffein!

Anili

Forelsket i forumet
Ble litt stressa nå- har jo fått med meg at man skal begrense inntaket av koffeinholdig drikke når man er gravid, så jeg har kuttet kraftig ned på Pepsi Max- drikkingen etter at testene begynte å bli positive. Men har flere ganger drukket en iskaffe (bla nå nettopp), selvfølgelig maks en pr dag (og ikke hver dag). Men nå begynte jeg å Google litt rundt dette med koffein, og etter å ha lest om økt fare for spontanabort ble litt redd for at jeg har gjort noe dumt her:wideyed:

Kutter dere ut koffein helt når dere er gravide?
 
Nei :)

Forrige gang mistet jeg helt lysten på kaffe så da kuttet jeg jo naturlig ned.
Foreløpig liker jeg det enda, så da drikker jeg de 2 koppene med kaffe enda. Og brus :)
Tenker egentlig at det er bedre å ha et litt avslappet forhold til det enn å kave med å følge alle retningslinjer ;)
 
Tror kanskje det løser seg helt av seg selv- ble så uvel av den iskaffen jeg drakk i sted at jeg ikke gjør det på en stund:D
 
Jeg drikker cola...men det er å det eneste med koffein jeg drikker...gjorde det sist å...men der står det vel 1l som Max...sjelden jeg er frista til å gå over det..
 
Jeg begynte så smått å drikke mindre kaffe, nå de siste dagene har jeg ikke hatt noe kaffe, bare te. Drikker koffeinfri te hjemme, men det er nok litt koffein i den teen jeg drikker på jobb. Pepsi Max drikker jeg i helgene :)
 
Jeg har pleid å ta koffeintabletter, men måtte brått slutte gitt! :D
 
Drikker hverken kaffe eller te, men har en trang til cola;) anbefalingene der er vel maks en liter i døgnet, er det ikke? Så det går jo velg fint. Holder meg til et par glass daglig i helgene. Null brus i ukedagene. Men misunner ikke de som må ha kaffe daglig for det er nok verre å slutte med.
 
Anbefalingen er vel 1-2 kopper pr dag, så da forholder jeg meg til det. Gjorde det sist svangerskap også, og det gikk helt fint. Hadde en periode der kaffe ikke smakte i det hele tatt, så regner med det regulerer seg :)
 
Jeg trappet ned månedene før, og kuttet helt ut da jeg ble gravid. Tør ikke ta noen sjanser.
 
Drikker hverken kaffe eller te, men har en trang til cola;) anbefalingene der er vel maks en liter i døgnet, er det ikke? Så det går jo velg fint. Holder meg til et par glass daglig i helgene. Null brus i ukedagene. Men misunner ikke de som må ha kaffe daglig for det er nok verre å slutte med.

Joda. Det stemmer at anbefalingene er på Max 1 l cola i døgnet:)
 
Back
Topp