Koffein

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
Kaffekjerring her, bare å innrømme det ;-) På begynnelsen av svangerskapet ville jeg virkelig ikke ha det, så da holdt jeg meg lett unna koffein. Etter hvert har jeg begynt å drikke de 1-2 koppene man har "lov" til daglig. MEEEEEN.... Nå har kjerringa lyst på mye mer enn det da, for kaffelysten er kommet sååå tilbake ;-) Er dette en viktig regel gjennom hele svangerskapet, eller kan jeg slakke litt på krava nå? Er vel aller mest abortfare det er forbundet med?? Men baby vil kanskje ikke ha for mye av det nå heller?

Hva praktiserer dere rundt dette? :-)

Blir hvertfall 4 tekopper hos meg daglig, ev en kaffe latte og to tekopper.. Har jeg drukket mye koffert i løpet av dagen så lager jeg meg noe koffein fritt... Så tror det noen ganger blir for mye og andre dager er jeg under det anbefalte :)

Kjenner meg igjen!!! Leste noe om hvis man inntar for mye koffein, at det bla kan føre til lav fødselsvekt hos babyen.. men jeg også lurer jo litt på det samme som deg :) De to koppene om dagen holder liksom ikke... ;)

jeg er avhengig av kaffe... drikker en del og... leste et sted at vi kunne drikke 3-4 kopper kaffe...
Noen dager går jeg over det også....:smiley-ashamed008
merker ikke noe særlig mer aktivitet på karen (er vel vant til det blitt stakkar...).
når det kommer til fødselsvekt så tror jeg det ikke har så mye å si. snakk om max 100 gr forskjell kanskje...
i mitt tilfelle igjen, så er ikke dette noe problem - min er over gjennomsnittet når det kommer til størrelse og vekt (blir sikkert helt fantastisk å få han ut....)

Kjenner meg så igjen! Lysten på kaffe sniker seg mer og mer inn. Føler nok litt på det samme som deg at abortfaren er mindre nå. Blir gjerne en tre mindre kopper hver dag.

Har ikke rørt kaffe de to andre svabgerskapens heller ikke når jeg har ammet.

MEN Denne gangen er det ikke sånn. Jeg tålte ikke lukta engang i starten, nå hat jeg bare lyst på flere kopper;)

Kanskje jeg skal øke "dosen" min til tre små kopper da ;-) Min gutt ligger også "godt an" når det gjelder størrelse, så da blir han sikkert ikke for liten av en liten kaffeøkning....;-) 4 kopper daglig har jeg trodd gjaldt te, mens når det kom til kaffe var det 2?

Kanskje ikke så vanvittig strengt nå mot slutten uansett da :-)

Jeg har også hørt 4 kopper kaffe. Dette gjelder vanlig trakte kaffe. Drikker du espresso baserte kaffe er du godt innenfor da traktekaffe inneholder mer koffein enn espresso (har jeg lest da). Selv drikker jeg som regel 2 latte pr dag (har nespresso maskin), drikker jeg mer velger jeg decaf. Var på UL for 2 uker siden og fikk da høre at jeg hadde en stor gutt inne i magen så kaffe drikkingen min har ikke påvirket han.

Stort sett tre kopper kaffe her altså, tar igjen for de første 20 ukene hvor jeg brakk meg av lukta ;-)

jeg drakk en Burn her om dagen (3dl, ikke halv liter som de har i norge...)...
Skal si det fikk fart på gutten! Stakkaren vibrerte jo!
Så anbefaler ikke energidrikk altså.... (tror ikke gravide skal drikke d en gang, men den dagen var jeg så trøtt - og MÅTTE holde meg våken for å lese...)

Jeg føler meg så slem mot gutten min til tider... prøver å være sunn så godt det går, men i den siste tiden har det vært så mye lesing i tillegg til skole og alt. Bestilt meg litt for mye mat og drukket litt for mye kaffe...

Merket jo igår at kroppen sa at jeg måtte skjerpe meg og slappe mer av... Men er ikke bare bare når en er alene og må fikse alt selv...

Tenker på dere som har barn fra før av, og dere som kanskje jobber i tillegg.
Super-mammaer er dere!

jeg drakk en Burn her om dagen (3dl, ikke halv liter som de har i norge...)...
Skal si det fikk fart på gutten! Stakkaren vibrerte jo!
Så anbefaler ikke energidrikk altså.... (tror ikke gravide skal drikke d en gang, men den dagen var jeg så trøtt - og MÅTTE holde meg våken for å lese...)

Jeg føler meg så slem mot gutten min til tider... prøver å være sunn så godt det går, men i den siste tiden har det vært så mye lesing i tillegg til skole og alt. Bestilt meg litt for mye mat og drukket litt for mye kaffe...

Merket jo igår at kroppen sa at jeg måtte skjerpe meg og slappe mer av... Men er ikke bare bare når en er alene og må fikse alt selv...

Tenker på dere som har barn fra før av, og dere som kanskje jobber i tillegg.
Super-mammaer er dere!

Signerer på denne :) Dere med barn fra før -> supermammaer :)

Men jeg må si jeg er ganske imponert over deg også, Frøken Fryd :) Klapp på skulderen til deg også ;) Er ikke bare enkelt å studere (vanvittig heftig studie du gå også), bo i utlandet langt vekke fra kjæresten, være gravid og greier... Jeg er ganske enkelt imponert- syns du kvalifiserer til supermamma allerede :)

Tilbake igjen til kaffe: når mor har det bra, har baby det bra :) Jeg nyter kaffen min, enten det er en, to eller tre kopper :) De fire første mnd klarte jeg ikke smaken, men hadde såååå lyst på, så jeg var overlykkelig når jeg fikk smaken på det igjen :)

har byttet ut kaffi med te på jobb fordi det rett og slett ikke smakte like godt lenger. Drikker fortsatt kaffi om jeg får det servert på besøk feks...men det blir kanskje bare en gang eller to i uken...

Jeg har også fått veldig dilla på kaffe for tida....
Jeg bruker nespresso kapsler, og sikkert 50/50 melk, pluss litt melkeskum på toppen. Smaker nam, og føler jeg ikke får mange nok.
Jeg har tvingt meg selv til å bare ta en om dagen, men da tror jeg at jeg vil unne meg en eller to til.
Jeg er ikke redd for lav fødsel vekt, storebror var helt normal, og jeg spiser godt, så han får nok det han trenger. :)
det var godt dette ble tatt opp nå. :)

Mener jeg leste på matportalen at man kunne drikke ca 2 kopper vanlig kaffe, og en (og en halv) espresso. Kutta ganske kraftig på kaffen tidlig i sv.sk, men nå har det sklidd ut. Er så trøtt, så er avhengig av kaffe for å fungere... Forsto det slik at det var fare for lav fødselsvekt og så sto det lista opp at man så sammenhenger mellom lav fødselsvekt og noen diagnoser som hyperaktivitet og lignende (ingen alvorlige som jeg kan huske). Mener jeg også fant en artikkel på nrk.no om temaet.

For min del har jeg innsett at jeg ikke klarer å holde meg helt til det som er anbefalt. Noen dager er jeg kanskje litt under, andre dager litt over - satser på at det går fint. Er mer spent på ammeperioden, hadde ei venninne som sleit med at hun hadde for lite melk om hun drakk mye kaffe...

Jeg har forresten bytta ut noen av kaffekoppene med fruktte (koffeinfri, så den kan du drikke så mye du vil av, uten å få dårlig samvittighet), kjøper sånn fra "London fruit and herb" på helsekost - de er skikkelig gode!

Drikker sjeldenvanlig kaffi,blir i baylisen i såfall :p Ellers så drikker eg litt kaffe mocca eller latte når eg er på kafe ein sjelden gang :)

Jeg har også kjøpt meg masse koffeinfri te, så det har jeg liggende på jobb og hjemme. Bl.a de London-teene du skriver om ja. Meeen, klarer ikke å få dem til å erstatte kaffen min ;-)

Back
Topp