Koffein?

Før jeg ble gravid var jeg veldig glad i Pepsi Max, men nå syns jeg ikke det smaker noe godt lenger.. merkelig nok :) Er heller ingen kaffedrikker, så er lite koffein jeg får i meg i løpet av dette svangerskapet ja. Litt koffein om dagen skader jo ikke, drikk med måte ;)

I begynnelsen var cola det eneste jeg ikke spydde opp av drikke så da gikk det en halv liter til dagen (Jeg liker i bunn og grunn ikke kullsyre så skal en del til for at jeg drikker dette). Grønn te spydde jeg opp så har ikke helt lyst på det, har drukket litt kaffe på nattskift og når vi har kavring hjeme som vi dypper i kaffe, men det er veldig lite utenom.

NB: Det står advarsel på alle energi drikker som redbull, burn og bateri at de ikke bør drikkes av gravide.

Okei:) Vi har akkurat vært to turer i Sverige, så kjedelig å bare se på all Pepsi max'en som står å ser på meg :) Hehe! Men drikker ikke koffein hver dag, for da smaker det bedre når jeg først drikker det også;)

Er vel sagt at man ikke bør drikke mer enn 1 liter "svartbrus" om dagen (såfremt du ikke drikker andre koffeinholdige drikker da).. Jeg holdt meg helt unna i starten, jeg som omtrent levde på kaffe og cola zero.. Kaffe smaker zalovann og jeg synes ikke brus er spesielt godt heller, men jeg som kaster opp flere ganger daglig (ENNÅ!!!) synes det hjelper med et lite glass cola.

Jobber like med McDonalds, så er ofte jeg må ut om morran når de åpner å kjøpe meg en barnebrus :P

Huff da. Kjenner meg igjen fra mitt første svangerskap:( God bedring!

da har jeg drukket alt for masse, men mindre kaffe en før, men kanksje ett par glass cola om dagen, hvor farlig er dette?

Da jeg var gravid med kommende storesøster,rørte jeg ikke kaffe og drakk kun et glass brus i ny og ne..jeg er egentlig skikkelig kaffe"kjerring", så nå drikker jeg en kopp kaffe innimellom..men ikke ofte:-)

Jeg var hekta på koffein før jeg ble gravid, og er så og si det nå også men jeg har klart å trappe ned på kaffen. Før drakk jeg opptil 7-8 kopper om dagen, nå har jeg klart å trappe ned til max 3 utvannet kopper med kaffe. Brus drikker jeg ikke så mye av men min last er kaffe <3 

marrin skrev:
Du kan lese om det her:)
Står hvor mye koffein de ulike drikkene inneholder per dl og hvor mye som anbefales som max. inntak per dag.

Jeg tenker selv at man får drikke kaffe/cola med måte, og ikke være helt hysterisk. Om du drikker et glass cola et par ganger i uken, eller en kopp kaffe om dagen så er neppe det farlig. Det menes at koffein kan være skadelig i store mengder, og det stemmer nok, men da skal man drikke mye per dag! Man kan for eksempel drikke en liter cola per dag og fortsatt ikke komme innenfor max. grensen for koffein, for å sette det på spissen (men sukkerinnholdet i cola kanskje er mer å tenke på da for tenner og kropp;).

Selv sluttet jeg og drikke kaffe i forbindelse med røykeslutt i oktober i fjor og har ikke drukket det siden. Men drikker gjerne et glass cola i selskap eller så, om jeg føler for det, og med god samvittighet! :)

dn siden du la ut her var veldig fin og veldig detaljert :D:D mye man kan få svar og råd på her :)

Back
Topp