Koffein?

mayayam

Bli kjent med forumet
Jeg lurer på.. Drikker dere cola, cola zero, pepsi max, cola, cola light, pepsi, red bull? Eller kaffe? Jeg har holdt meg unna det siden uke 6, men har så vidt begynt å smake på det igjen :) Burde jeg kutte det ut igjen? Hehe

Jeg drikker litt av det jeg ja. Men ikke hver dag.

Drikker litt kaffe, ca en kopp hver dag på jobb.
Klarer ikke tanken på svart brus etter et magesjau jeg hadde for to måneder siden, og jeg vet at RedBull og andre typer energidrikker ofte inneholder mer koffein enn vanlig koffeinholdig brus, så disse drikker jeg ikke.
Men kaffen min, og en kopp te til lunsj, ja, det må jeg bare ha ;)

Tror det går bra så lenge vi drikker mye vann i tillegg.

Og en kopp om dagen er greit.
Har snakka med både jordmor og lege, og de sier det er greit i kontrollerte mengder.

jeg drakk såååå mye pepsi max! men har fått litt smaken på sprite og solrik.. ;) Alt med måte :)

Jeg var avhengig av cola!!! drakk det hver dag, dikker enda litt når jeg skal "unne meg noe godt", men drikker for det meste farris og bonaqua

Jeg drikker Cola i helgene å kan ikke si at jeg får dårlig samvitighet av den grunn.
Hadde dødd av å gå ni månender uten cola hehe :P

Jeg drikker ikke kaffe, te, eller brus med koffein:). Drikker mye vann og litt appelsinjuice. Det sies at store mengder koffein kan øke faren for spontanabort, og at maksimal mengde koffein man bør få i seg daglig som gravid er fra 100-200 mg. Jeg holder meg unna da jeg føler at det er til det beste for fosteret mitt, det er jo ikke spesielt sunt. Du må gjøre det du føler er rett for deg:).

Jeg drikker 1-2 kopper kaffe pr dag. Drikker aldri brus da jeg ikke liker det noe særlig.
Som tørstedrikke drikker jeg vann :)

Jeg kan drikke en kopp kaffe iblandt, men skjeldent. å jeg savner det til tider. men skal nok gå greit. drikker også veldig skjeldent cola, men det hender. Ellers prøver jeg å holde meg til koffeinfri brus om jeg skal drikke brus. jeg leste at det var ikke så lurt å kutte ut koffein tvert av, å heller trappe det ned. å jeg valgte å tolke dette som at jeg da bør ha det i meg iblandt ;-) siden jeg før svangerskapet drakk alt fra 3 - 8 kopper kaffe om dagen. 

jeg klarte uanz å slutte å snuse, så jeg har liksom sluttet med noe helt for baby sin skyld, så litt koffein må jeg få lov å få når jeg er i bursdagsselskap eller har en vennine på besøk som jeg bare møter en skjelden gang.

I mitt forrige svangerskap så drakk jeg sikkert en liter med cola hver dag. Så ungen min var marinert i cola stakkars. Det gikk fint da, men er sikkert ikke å anbefale. Hehe.
Nå drikker jeg ingenting, for plutselig tåler jeg ikke cola :( :( :(

Men har endelig finni ut at jeg tåler litt mozell i små mengder :D

jeg liker ikke te så den har vært grei å holde seg unna , og svart brus kjøper jeg aldri da jeg ikke er begeistrert for det , men når jeg har vært på besøk et par ganger har det endt opp me dmax 3 glass svart brus på 13 uker ... MEN det værste for meg har vært powerking (energi drikk , 32mg pr 100ml) det savnet er stort , og spesielt siden jeg har et par brett stående hjemme ... (godt dato'n ikke går før neste år :D) 
ellers får jeg i meg veldig lite drikke :S

jeg drikker kun koffeinfri kaffe. de har det på de fleste kafeer og kaffebarer, og jeg smaker ikke forskjellen. (men nå har jeg alltid drukket kaffe fordi jeg liker det, ikke pga koffein). og så drikker jeg bare grønn te som det er mindre koffein i enn svart, og ikke noe brus, men brus liker jeg ikke så godt, så drakk det aldri før jeg ble gravid heller.... Når andre drikker vin eller øl, drikker jeg eplemost eller monkholm :)

drikker kaffe hver dag, 1-2 kopper, kanskje en cola innimellom også.
sist levde jeg på caffe mocca og cola hver dag :P
Tror det kan være grunnen for at matheo liker smaken av kaffe i dag :P hehehhe

Blir nok verre når lillingen kommer ut, for ingen av mine har tålt koffein, brus,te,sjokolade og alt det andre de 3 første mnd..:/

Du kan lese om det her:)
Står hvor mye koffein de ulike drikkene inneholder per dl og hvor mye som anbefales som max. inntak per dag.

Jeg tenker selv at man får drikke kaffe/cola med måte, og ikke være helt hysterisk. Om du drikker et glass cola et par ganger i uken, eller en kopp kaffe om dagen så er neppe det farlig. Det menes at koffein kan være skadelig i store mengder, og det stemmer nok, men da skal man drikke mye per dag! Man kan for eksempel drikke en liter cola per dag og fortsatt ikke komme innenfor max. grensen for koffein, for å sette det på spissen (men sukkerinnholdet i cola kanskje er mer å tenke på da for tenner og kropp;).

Selv sluttet jeg og drikke kaffe i forbindelse med røykeslutt i oktober i fjor og har ikke drukket det siden. Men drikker gjerne et glass cola i selskap eller så, om jeg føler for det, og med god samvittighet! :)

Eg drikk opp mot det som er anbefalt max dose kaffi kvar dag. Trur eg får abstinenser når eg trappar ned når eg blir gravid. Drikk lett et par liter om dagen til vanleg, så det er faktisk det vanskligaste for meg å unngå, men tør ikkje drikke meir....

Tusen takk for alle svar! :) Interessant! Jeg drikker en pepsi max eller cola 3-4 ganger i uka og 2-3 kaffekopper i uka. Annen brus drikker jeg lite, men di inneholder hvertfall ikke koffein! :) Hehe

Tusen takk for alle svar! :) Interessant! Jeg drikker en boks med pepsi max eller cola 3-4 ganger i uka og 2-3 kaffekopper i uka. Annen brus drikker jeg lite, men di inneholder hvertfall ikke koffein! :) Hehe. Holder meg MAX unna energi drikker ;)

Her er visst jeg en stor, stygg ulv... Drikker ikke kaffi, te og energidrikker. Men er alt for svak for brus... I begynnelsen var jeg så kvalm og det eneste jeg klarte å drikke var cola... Og etterhvert solo. Har alltid drukket mye pepsi max og nå drikker jeg det igjen. Tenker at det i alle fall kanskje er bedre enn koffeinen og sukkeret i colaen (jada, jada, jeg vet om kunstige søtningstoffer...) Men har også blitt mye flinkere til å få i meg vann også.

Her er visst jeg en stor, stygg ulv... Drikker ikke kaffi, te og energidrikker. Men er alt for svak for brus... I begynnelsen var jeg så kvalm og det eneste jeg klarte å drikke var cola... Og etterhvert solo. Har alltid drukket mye pepsi max og nå drikker jeg det igjen. Tenker at det i alle fall kanskje er bedre enn koffeinen og sukkeret i colaen (jada, jada, jeg vet om kunstige søtningstoffer...) Men har også blitt mye flinkere til å få i meg vann også.

Jeg drikker 1 kopp kaffe hver dag med god samvittighet, ikke noe annet med koffein. Har byttet ut resten av kaffefoppene med urte te uten koffein. Så lengen man følger retningslinjene fra helsedirektoratet føler jeg meg trygg.

Back
Topp