Ny prøver her, akkurat hatt eggløsning i første prøveperiode! Kom akkurat på at man jo må være forsiktig med koffein i svangerskap.
Leser at anbefalt dose er 200mg per dag. Men en kopp kaffe på 2,5dl inneholder jo 150mg koffein! Og en boks pepsi max på 0,33 inneholder 75mg koffein.
Hvordan praktiserer dere dette under prøvingen? Forholder dere dere til gravidanbefalninger? Hele prøveperioden, eller bare mellom EL og ikm/positiv test?
Leser at anbefalt dose er 200mg per dag. Men en kopp kaffe på 2,5dl inneholder jo 150mg koffein! Og en boks pepsi max på 0,33 inneholder 75mg koffein.
Hvordan praktiserer dere dette under prøvingen? Forholder dere dere til gravidanbefalninger? Hele prøveperioden, eller bare mellom EL og ikm/positiv test?

Tenker det er noe jeg kan gjøre som gravid også, så lenge ikke det blir såpass mye at jeg merker jeg blir påvirket. Tror ikke det er så mye mer koffein i energidrikk enn kaffe, men når jeg ikke drikker kaffe heller så blir det kanskje litt koffeinsjokk for kroppen