Kobberspiral?

L1982

Betatt av forumet
Vurderer kobberspiral. Noen som vil dele erfaringer? Var den vond å sette inn? Blødninger? Smerter? Annet?

[:D]

Helt grusomt å sette inn syns jeg..

Mer smerter ved mens,men tålig..
Blør mer enn før men blødde lite før så har nok normal mens nå..

Storfornøyd,kunne ikke bedt om bedre prevensjon..=)

Ikke vondt og sette inn
Blødde myyyyeeee mer en jeg pleier (Hver mensperiode)
Hadde større smerter

Har hatt mer regelmessig mens etter jeg fikk satt inn, ellers merker jeg ikke så mye forskjell. Er vant til kraftige mensblødninger og menssmerter som er skikkelig ille fra før så[&:] Så er fornøyd med den.
Eller nå har jeg blødd i 3 og en halv mnd da, men tror ikke det kommer av spiralen da, for hadde ingen problemer de 3 første mnd.

Tusen takk for svar [:D]

Jeg syns ikke det var vondt i det hele tatt å sette den inn.
Jeg fikk en mens som kom på minuttet hver gang jeg skulle ha den, men som kom med mye kraftigere blødninger enn tidligere[:'(]
Menssmertene er nesten borte, og jeg hadde syke smerter før jeg fikk den[:)]

har plutselig fått mens smerter- aldri hatt før.

blør mer og har mer regelmessig mens.

Vet ikke helt om jeg er fornøyd.
men den skal få sitte til den ruster, for hormoner er ingenting for meg.

merket ikke noe når den ble satt inn... merker forsåvidt ikke noe nå nesten 1 år etter... blødningene er kanskje litt krftigere, men absolutt verdt det mot for alt anna MED hormoner..

Var ikke vond å sette inn i det hele tatt. Men jeg mistet mens jeg da. Hadde ikke mensen på 11 måneder. Og gikk til gynekolog for å få den fjernet. Og hun kunne ikke finne den. En prosedyre som vanligvis tok kanskje 5 minutter tok nesten en halvtime for meg. Og det var vondt det... innvendig ultralyd flere ganger, full romstering med x antall instrumenter og to gynekologer måtte til før de omsider fant den. Jeg lurte på om jeg kunne ha fått en hormonspiral ved feil siden jeg mistet mens, men fikk bekreftet at det var kobberspiral.

Jeg hadde ingen blødninger, men fikk menssmerter og kramper sirka annenhver dag. Så jeg likte den ikke. Utrolig synd for det virker litt som det perfekte prevansjonsmiddel, og funker kjempe fint for de fleste. Men jeg kan altså ikke bruke den.

har min 3 nå...aldri hatt vond pga den, ikke når den blir satt inn engang. aldri blødd etter den ble satt inn, eller fått større menstrasjoner pga den..

....eneste "negative" er at jeg ble gravid med den og fikk verdens vakreste sønn [;)]

jeg har fatt den og vil ikke ha den igjen. etter 4 mnd fikk jeg infeksjon. den hadde flyttet seg nedover og mye blod i livmora. måtte ha pencelin for å bli kvitt den. mensen min er helt usikker etter infeksjonen(har mensen mellom 18- 30 dager i mellom. jeg har hele livet vært som en klokke).

mens jeg hadde den fikk jeg mye mer utflod, blødde mye mer. måtte ha tampong om natta, mer mensen smerter.
irriterende å bruke 800kr på spiral og 400 på gyn for 4 mnd.

Det var grusomt å sette inn, jeg blødde som en gris, hadde syke smerter, og ikke bare menssmerter men vondt å sette seg ned etc.. (ble vel satt inn litt feil vil jeg tro) Men jeg endte hvertfall opp med å ta den ut..

Jeg syns ikke det var vondt å få den satt inn. Hadde småblødninger i 3 mnd etter den ble satt på plass. deretter utrolige vonde murringer i rygg ig underliv ved eggløsning og ved mensen. Mensen var som normalt det første året, men etter det ble den uregelmessig og plagsom.
SÅ da tok jeg den ut, og livet ble plutselig myyyye bedre [8D]

Jeg fikk for to måneder siden. Det var ubehagelig å sette inn, men ikke direkte smertefult.
Jeg har ikke blødd noe etterpå. Jeg ammer.

Takk for svar alle sammen! [:D]  Jeg kan ikke ha hormonpreparater,så ser for meg at det må bli kobberspiralen selv om jeg har litt angst for å etterlate et fremmedlegeme "der inne" [8D]

ORIGINAL: L1982

Takk for svar alle sammen! [:D]  Jeg kan ikke ha hormonpreparater,så ser for meg at det må bli kobberspiralen selv om jeg har litt angst for å etterlate et fremmedlegeme "der inne" [8D]

Det går helt fint,har vetfall gjort det her..=)
Merker den ikke,og det gjør heller ikke kjæresten...=)

Back
Topp