Knuse tabletter

Jeg jobber på en bolig hvor vi har forholdsvis lite medisiner, så er kanskje vant til et slags ideal. Er lett å holde det skikkelig strengt på et sted hvor folk har 2-3 tabletter per dag, fremfor 5-6-7-8++ som ofte forekommer på sykehjem o.l.

Husker i sykehjemspraksis at spesielt kapsler med granulater ble åpnet og blandet i syltetøy. Men alt det var nøye gjennomtenkt og godkjent av lege. Fordelene og ulempene ble veid opp mot hverandre. Det er jo ikke bra å knuse depottabletter osv, da det blir helt feil i forhold til at de skal gi fra seg litt og litt virkestoff av gangen, i løpet av hele dagen.
Ja, jeg ser forskjell mellom hjemmesykepleien og sykehjem på praksisen med knusing av tabletter også:)
 
Ja, jeg ser forskjell mellom hjemmesykepleien og sykehjem på praksisen med knusing av tabletter også:)

Har kanskje en sammenheng med funksjonsnivå på brukerne å gjøre. De som bor på sykehjem er jo ofte dårligere enn de som bor hjemme.
 
Jeg så på de først, men de var jo også store. Men hadde jeg visst at disse her var så store, så hadde jeg valgt den andre. Burde absolutt spurt om å få se på tablettene først. Jeg blir nok ingen pillemisbruker ihvertfall:p

Synes kapslene er mye lettere å få ned :)

Samme her forresten, sliter med p-piller liksom :p
 
Back
Topp