Knipsing

Er det jeg og har gjort.. Blir mye nei:) men det er jo typisk svigermor å si sånne ting, for regner med det var helt normalt når unga hennes var små.. Men har liksom aldri sett/hørt venninner gjøre det med barna sine, derfor jeg måtte spørre om det liksom var noe som var praktisert den dag idag.. Men praktisert eller ei, ville aldri gjort det selv. Barna skal ikke oppdras med noen form for fysisk avstraffelse uansett.
Ja, jeg ville sagt i fra. Altså, hvis svigermor skal passe barnet deres og hun er av den oppfatningen at det er greit, ville jeg nok ikke latt hun passe på. Kan jo hende hun gjør det når dere ikke er der, så jeg ville sagt strengt at det er helt uaktuelt.

Ja, jeg ville sagt i fra. Altså, hvis svigermor skal passe barnet deres og hun er av den oppfatningen at det er greit, ville jeg nok ikke latt hun passe på. Kan jo hende hun gjør det når dere ikke er der, så jeg ville sagt strengt at det er helt uaktuelt.
Skal gjøre det!

Jeg tar han bort og avleder han med noe annet, funker mye bedre.
Kunne ikke falle meg inn å gjøre noe sånt.

Høres ut som gammledager... Absolutt ikke greit! Det beste er nok å ta barnet bort fra det som det ikke skal røre :-)

Hørtes ikke bra ut. Jeg sier neibå tar vekk handa og med bestemt stemme ho kan sutre men kryper vekk og bort til lekene sine igjen

Jeg ville heller tatt bort blomsten :p jeg har ryddet bort noen ting. Greit at han må lære seg at han ikke kan klå på alt, men det er ikke koselig å so nei hele dagen heller.. Han har skjønt hva nei betyr :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Eg ryddar vekk noko og lar andre ting bli. Blir gal av å seie nei heile tida :P Vil heller at han lærer ja før nei.
Men knipsing synes eg er veeeeldig feil.

Det er den naturligste ting for de små å utforske rundt seg, de vet ikke at mamma er redd for blomsten sin eller kurven med garn. Jeg sier nei når hun prøver seg, da ler hun bare ettersom hun tror vi leker, og jeg har innsett at den stakkars planten neppe overlever barndommen hennes, men knipsing er uaktuelt. Dessuten kan jeg kjøpe meg en ny blomst når denne tar kvelden :)

Back
Topp