Knipknipknip!

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Flere som har begynt på knipinga? :D Jeg var ikke flink sist, men tenker at det sikkert er enda viktigere nå som det ikke er altfor lenge siden sist fødsel :p
 
Satt akkurat og tenkte på det samme ;) Skal jobbe hardt med knipinga denne gangen :p
 
Begynt å knipe ja! ;D Av en eller annen grunn så synes jeg det er umulig å gjøre styrkeøvelser nå uten å knipe igjen! :D
 
Var ikke flink sist pga bekkenet, og fikk lide etter fødsel :p Første knipingen gjør jeg nå. Takk for påminnelsen :)
 
Jeg gjorde det ikke i det hele tatt før eller etter fødsel sist, og det fikk jeg merke :)
 
slettet
 
Last edited by a moderator:
http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article724256.ece

Fant denne:

Slik kniper du riktig

  • Velg en utgangsstilling med bena fra hverandre for å utelukke bruk av andre muskelgrupper. Ta i så hardt du kan uten å bruke andre muskelgrupper samtidig. Pass på at du ikke har et kraftig innpust eller overdrevent hold av pusten.
  • Hold hver sammentrekning i 6-8 sekunder. Hvis dette er vanskelig til å begynne med starter du med kortere holdetid og øker til det optimale etter hvert. Øk antall repetisjoner gradvis til du klarer 10 repetisjoner. Gjør 3 serier daglig med 10 sammentrekninger. Du kan enten gjøre 3 serier etter hverandre med en liten pause mellom hver serie, eller du kan fordele utover dagen.
  • Trekk sammen bekkenbunnen i forkant av aktiviteter som gir økt buktrykk og potensiell urinlekkasje (eks hoste, nys, hopp, løp, sit-ups).
Treningsprogram fra Siv Mørkved, professor ved NTNU og forskningssjef ved St. Olavs Hospital i Trondheim
 
http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article724256.ece

Fant denne:

Slik kniper du riktig

  • Velg en utgangsstilling med bena fra hverandre for å utelukke bruk av andre muskelgrupper. Ta i så hardt du kan uten å bruke andre muskelgrupper samtidig. Pass på at du ikke har et kraftig innpust eller overdrevent hold av pusten.
  • Hold hver sammentrekning i 6-8 sekunder. Hvis dette er vanskelig til å begynne med starter du med kortere holdetid og øker til det optimale etter hvert. Øk antall repetisjoner gradvis til du klarer 10 repetisjoner. Gjør 3 serier daglig med 10 sammentrekninger. Du kan enten gjøre 3 serier etter hverandre med en liten pause mellom hver serie, eller du kan fordele utover dagen.
  • Trekk sammen bekkenbunnen i forkant av aktiviteter som gir økt buktrykk og potensiell urinlekkasje (eks hoste, nys, hopp, løp, sit-ups).
Treningsprogram fra Siv Mørkved, professor ved NTNU og forskningssjef ved St. Olavs Hospital i Trondheim


Takk!
 
Takk for tips! Er vel bedre å starte tidlig, har ikke vært flink til knipeøvelser før :(
 
Kanskje det å knipe til barne-tv skal bli en fast greie :p
 
Takker førr påminnelsen:D blir så fort glemt av.. men absolutt verdt å gjøre et forsøk. Sist gang ble det kun gjort når jeg husket på d.. må prøve å bli flinkere til det denne gang;)
 
Syns det er så ekkelt når jeg kniper. Prøver å knipe innimellom men gir meg siden det er så ekkelt. Høres sikkert helt på trynet ut :knegg:
 
Takker førr påminnelsen:D blir så fort glemt av.. men absolutt verdt å gjøre et forsøk. Sist gang ble det kun gjort når jeg husket på d.. må prøve å bli flinkere til det denne gang;)
Jeg var så dårlig på å knipe sist! Men det gikk veldig fint selv om.. Men tørr ikke å ta den sjangsen to ganger :p Haha
 
Jeg var så dårlig på å knipe sist! Men det gikk veldig fint selv om.. Men tørr ikke å ta den sjangsen to ganger :p Haha


Gikk bra m meg også men tørr heller ikke ta den sjansen denne gang man vet aldri...
 
Takk for påminnelsen:D
 
Nå skal jeg være så dumt og spørre, hvorfor er det lurt å knipe nå? :p
For å styrke musklene i underlivet som igjen kan være med på å forebygge for eksempel urinlekkasje både under og etter svangerskapet :) Man skal heller ikke kimse av at det kan være bra for sexlivet også og trene akkurat disse musklene ;) Haha
 
Back
Topp