Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article724256.ece
Fant denne:
Slik kniper du riktig
Treningsprogram fra Siv Mørkved, professor ved NTNU og forskningssjef ved St. Olavs Hospital i Trondheim
- Velg en utgangsstilling med bena fra hverandre for å utelukke bruk av andre muskelgrupper. Ta i så hardt du kan uten å bruke andre muskelgrupper samtidig. Pass på at du ikke har et kraftig innpust eller overdrevent hold av pusten.
- Hold hver sammentrekning i 6-8 sekunder. Hvis dette er vanskelig til å begynne med starter du med kortere holdetid og øker til det optimale etter hvert. Øk antall repetisjoner gradvis til du klarer 10 repetisjoner. Gjør 3 serier daglig med 10 sammentrekninger. Du kan enten gjøre 3 serier etter hverandre med en liten pause mellom hver serie, eller du kan fordele utover dagen.
- Trekk sammen bekkenbunnen i forkant av aktiviteter som gir økt buktrykk og potensiell urinlekkasje (eks hoste, nys, hopp, løp, sit-ups).
Jeg var så dårlig på å knipe sist! Men det gikk veldig fint selv om.. Men tørr ikke å ta den sjangsen to ganger HahaTakker førr påminnelsen blir så fort glemt av.. men absolutt verdt å gjøre et forsøk. Sist gang ble det kun gjort når jeg husket på d.. må prøve å bli flinkere til det denne gang
Jeg var så dårlig på å knipe sist! Men det gikk veldig fint selv om.. Men tørr ikke å ta den sjangsen to ganger Haha
For å styrke musklene i underlivet som igjen kan være med på å forebygge for eksempel urinlekkasje både under og etter svangerskapet Man skal heller ikke kimse av at det kan være bra for sexlivet også og trene akkurat disse musklene HahaNå skal jeg være så dumt og spørre, hvorfor er det lurt å knipe nå?