Knipetråd!

Urinlekkasje etter fødsel?? Herregud. Må komme meg vekk fra forumet her tror jeg. Blir bare skremt :nailbiting::nailbiting:

Hvor er det man skal knipe? I fetthølet eller urinrøret?
I muskulaturen i underlivet vel. Det gir mange gode fordeler som vi vil ha nytte av før, under og etter graviditet. For det første, sexen blir bedre. Nr2, man har mindre sjanse for urinlekkasje da muskulaturen blir slappere under og etter graviditet. Og så holder det rett og slett andre ting på plass, som f.eks at man øker sjansen for at livmoren holder seg på plass og synker minst mulig, da babyen får boltreplassen resten av kroppen er vant med å ha for seg selv. Knipeøvelser er gull!

Det bør man jo gjøre hele livet, spesielt viktig når man er gravid! :)
Der lærte jeg noe nytt. Jeg har nemlig utelukkende gjort knipeøvelser under renselsen, rett og slett fordi jeg er både glemsk og lat. Ikke fått med meg at man skulle gjøre det ellers

(Sniker fra mai)

Mamma lærte alltid meg og min søster at det var viktig for oss jenter å knipe! :D
Så det har vi fått hjemme fra.
Hun ble ganske ødelagt under en av fødslene så tror hun så verdien av å knipe og ville formidle det til oss.
Så knip i vei. Ikke bare undet graviditet. Det er som alle andre støttemuskler i kroppen, viktig å trene dem for å styrke dem.

Noen som har noen gode «metoder», eller gjør dere det bare litt tilfeldig her og der?

Noen som har noen gode «metoder», eller gjør dere det bare litt tilfeldig her og der?
Fikk beskjed av fysioterapeut som er spesialist i kvinnehelse at man skal stramme "hull nr 2" først, så tenke at man skal dra igjen en glidelås fram til "hull 1". Dersom man holder i gropen rett innenfor hoftekammen mot navlen kan man kjenne noen dype muskler aktiveres, da gjør man det riktig.

Fikk beskjed av fysioterapeut som er spesialist i kvinnehelse at man skal stramme "hull nr 2" først, så tenke at man skal dra igjen en glidelås fram til "hull 1". Dersom man holder i gropen rett innenfor hoftekammen mot navlen kan man kjenne noen dype muskler aktiveres, da gjør man det riktig.
Takk! Har ofte/lenge bør man gjøre dette?

Jeg gikk der ift grad 3 rift etter fødsel, da sa hun 3x3 i ett tidlig forløp, så øke når ting går bedre. Så tenker 3x3 er en god start og litt minimum, men grensen er uendelig. Jo mer jo bedre?

Takk! Har ofte/lenge bør man gjøre dette?
Jeg gikk der ift grad 3 rift etter fødsel, da sa hun 3x3 i ett tidlig forløp, så øke når ting går bedre. Så tenker 3x3 er en god start og litt minimum, men grensen er uendelig. Jo mer jo bedre?

Back
Topp