!KNIPETRÅD!

Noelialita

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Desemberskatter 2016
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Julilykke 2023
Det er vell på tide å begynne å knipe nå jenter, så om dere har noen gode huskeregler for å knipe daglig så gjerne del! Jeg er helt elendig på å huske det, og kniper bare de få gangene jeg stalker juli/august forumene :hilarious:
 
Jeg skal sette alarm på mobilen med én gang!
 
Prøver å huske på å knipe hver gang jeg kjører til og fra jobb :) Så langt skjer det veldig sporadisk :hilarious:
 
Men er det noen gode knipeteknikker? Hvor mange ganger burde man knipe daglig og hvor mange repetisjoner osv? :)
 
Jeg var hos jordmor forrige uke og hun anbefalte å ta knipeøvelser i fbm dobesøk.
Altså som innebærer å stoppe/knipe strålene flere ganger når man tisser. Veldig enkelt og greit tips som jeg lett husker:)
 
Jeg var hos jordmor forrige uke og hun anbefalte å ta knipeøvelser i fbm dobesøk.
Altså som innebærer å stoppe/knipe strålene flere ganger når man tisser. Veldig enkelt og greit tips som jeg lett husker:)

Du skal bare gjøre dette for å kjenne etter hvilke muskler du skal bruke. Når du har kontroll på hvilke muskler du skal stramme så skal du helst ikke stoppe urinen lenger. Det kan føre til ufullstendig tømming av blæra.
 
Jeg fikk høre fra jordmor at man ikke trengte å gjøre knipeøvelser før fødsel fordi de ville bli svekket under fødsel og man måtte starte på nytt igjen? Stemmer ikke dette? Vet at mange kan si forskjellige ting
 
Du skal bare gjøre dette for å kjenne etter hvilke muskler du skal bruke. Når du har kontroll på hvilke muskler du skal stramme så skal du helst ikke stoppe urinen lenger. Det kan føre til ufullstendig tømming av blæra.
Hmm.. det var rart jeg hørte det av jordmora da. Men en kniping under urinering går sikkert bra. Hun er jo kyndig, så hun vet nok hva hun sier:)
 
Jeg prøver å huske å knipe hver gang jeg kjører bil. Og føler jeg er relativt flink til å huske det. Pluss at den ene øvelsen jeg gjør for bekkenet også kniper litt :hilarious:
 
Hmm.. det var rart jeg hørte det av jordmora da. Men en kniping under urinering går sikkert bra. Hun er jo kyndig, så hun vet nok hva hun sier:)

Kommunikasjon kan være vanskelig da, kan hende hun mente det var greit å begynne sånn og at når du har fått kontroll på det at du kan gjøre det når som helst og hvor som helst. Du kan jo spørre henne neste gang :)Det er ikke skadelig å gjøre det, det går nok mer på det at om du gjør det ofte så må du oftere tisse. Som gravid må vi jo tisse ofte nok syntes jeg :)
 
Jeg prøver å huske å knipe hver gang jeg kjører bil. Og føler jeg er relativt flink til å huske det. Pluss at den ene øvelsen jeg gjør for bekkenet også kniper litt :hilarious:
Hvilken øvelse? :D
 
Kommunikasjon kan være vanskelig da, kan hende hun mente det var greit å begynne sånn og at når du har fått kontroll på det at du kan gjøre det når som helst og hvor som helst. Du kan jo spørre henne neste gang :)Det er ikke skadelig å gjøre det, det går nok mer på det at om du gjør det ofte så må du oftere tisse. Som gravid må vi jo tisse ofte nok syntes jeg :)
Ja, det kan nok stemme det du sier der:)
Skal høre med henne neste gang:)
Ja, den tissinga går i rykk og napp på meg hvertfall, noen ganger ofte og andre ganger nesten for sjeldent.
 
Takk for påminnelsen:) :)
 
Herregud, jeg leste ikke hele teksten i det første innlegget ditt, og trodde du gjorde denne bevegelsen i bilen :hilarious::hilarious: Tror jeg skal legge meg tidlig i dag, hahahaha.

:laughing025:laughing021
Ja, det hadde vært noe. Tror så absolutt ikke jeg er så mobil at jeg får til det nå :laughing021
 
Back
Topp