Kniper du? ;)

Jeg er dårlig på å knipe. Synes det er litt "vanskelig". Men kjøpte nettopp noen bekkenbunnskuler tenkte det kanskje skulle hjelpe men hjelpes, prøvde den letteste vekten å ikke søren om jeg fikk den ut igjen, måtte sette meg godt ned på kne, spre beina å dra i snora.... Noen som vet hvorfor den var så vanskelig å få ut? den letteste kula veier 30g.

Jeg kan også si at jeg fint fikk med kula uten å måtte knipe. Betyr det at jeg egentlig ikke trenger å knipe så ofte?

Ikke flink nok . Må seriøst skjerpe meg. Jordmor så til meg at hun hadde så post it lapper liggende rundt om kring som hun hadde skrevet knip på . Feks i bilen . Da ble hun minnet på det [emoji4]

Ikke flink nok . Må seriøst skjerpe meg. Jordmor så til meg at hun hadde så post it lapper liggende rundt om kring som hun hadde skrevet knip på . Feks i bilen . Da ble hun minnet på det [emoji4]
God idé :D

Jeg er så altfor dårlig på dette [emoji85] Og får enda svi for at jeg ikke var flink nok etter forrige graviditet [emoji85]

Jeg har merka effektiviteten av kniping! Slet med litt ufrivillig lekkasje etter første ved nysing og kraftig hoste, men etter ihugga kniping og trening av bekkenbunnen er jeg bra i dag! Ønsker helst å slippe store plager nå ved neste så kniper som en helt ! Anbefales!

Drar opp denne litt igjen som en påminnelse :D

FBCD3816-81FD-480E-A896-29A494C83862.jpeg

Hvordan trener dere dette? Jeg MÅ knipe eller trene opp etter sist, føler jeg lekker litt avogtil :( Bare så usikker på hvordan og hvor mye... Sitter og kniper som om jeg kutter urinstrålen.

Hvordan trener dere dette? Jeg MÅ knipe eller trene opp etter sist, føler jeg lekker litt avogtil :( Bare så usikker på hvordan og hvor mye... Sitter og kniper som om jeg kutter urinstrålen.
Anbefaler å laste ned «Kniptid»-appen dersom du har iPhone, eventuelt «Kegel trainer» for Android :) Ellers finner du noen nyttige lenker i hovedinnlegget her.

I Kniptid-appen anbefales det minst én gang om dagen, men helst flere.

Har endelig lastet ned appen og begynt knipingen. Var altfor dårlig til det etter siste fødsel. Lekker noen ganger når jeg kaster opp:oops::(

Jeg forstod det på jordmor at det ikke bare gjelder det at du kan lekke, men også at bekkenbunnen kommer langt ned [emoji85] Jeg merket det veldig godt med samleie og ved bruk av tampong. Var skikkelig ubehagelig å bruke tamponger, følte aldri jeg fikk de skikkelig på plass.. Men jordmor sa det gjerne ikke var vits for meg å trene det på plass nå når jeg skal få en til, heller ta det etterpå [emoji28]

Jeg forstod det på jordmor at det ikke bare gjelder det at du kan lekke, men også at bekkenbunnen kommer langt ned
emoji85.png
Jeg merket det veldig godt med samleie og ved bruk av tampong. Var skikkelig ubehagelig å bruke tamponger, følte aldri jeg fikk de skikkelig på plass.. Men jordmor sa det gjerne ikke var vits for meg å trene det på plass nå når jeg skal få en til, heller ta det etterpå
emoji28.png
Synes det hørtes merkelig ut at det ikke skulle være noen vits for deg å trene opp bekkenbunnsmuskulaturen nå :bored: Det må jo være positivt uansett? :)

Synes det hørtes merkelig ut at det ikke skulle være noen vits for deg å trene opp bekkenbunnsmuskulaturen nå :bored: Det må jo være positivt uansett? :)

Hun sa at når du var gravid og kroppen med tiden gjorde seg klar til fødsel så kom det til å bli slapt igjen likevel [emoji23] da jeg ikke bruker tamponger nå og ikke merker noe ved samleie nå og jeg ikke er plaget med lekkasje så tenker jeg det går greit [emoji4]

*dytter*
Trenger påminnelse selv, og sikkert flere med meg. [emoji23]

Fått bekreftet bekkenløsning i dag, så her er det bare å effektivisere knipingen [emoji28]

Back
Topp