Kniper dere hver dag?

SHS

Elsker forumet
Er dere flinke til å knipe hver dag?

Jeg har vært dårlig på det i lang tid. Er sikkert ekstra viktig nå før og etter fødsel, så må prøve å huske det fra nå av!

Er veldig dårlig til det, gjør det innimellom. Burde absolutt bli flinkere:oops:

fra app'en

Gjer det automatisk, og gjort det sia eg var rundt 15 år. Hadde nemleg ei helsesøster som skremte meg på ungdomsskulen: Veldig viktig for jenter å gjera knipeøvelsa! Dette for å trene opp bekkenet osv, men også for å unngå å bli slaskete i tissen!

Eg ville ikkje bli slaskete i musa og byrja med øvelsane tidleg og har blitt ein del av meg. Tenker ikkje øver det, men tar meg sjølv i knipa :P

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har vært veldig dårlig med det frem til nå, så jeg må skjerpe meg :)

Kniper aldri, har lyst, men orker ikke og glemmer det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg prøver å knipe hver gang jeg tisser.. men jeg har jo begynt å lekke litt når jeg ler osv :( Skjønner det liksom ikke helt, for jeg er godt trent :P jormor og lege sa det var normalt, men at jeg måtte fortsette å knipe..

Glemmer det helt til jeg ser en tråd om det her inne, så starter jeg med en gang:P

Prøver hver dag, men glemmer det så ofte! Må skjerpe meg!!

Termin 22/2-14 med første frø <3

Jeg er håpløs. Men ofte dukker det opp ting som gjør at jeg kommer på det :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg prøver å knipe hver gang jeg tisser.. men jeg har jo begynt å lekke litt når jeg ler osv :( Skjønner det liksom ikke helt, for jeg er godt trent :p jormor og lege sa det var normalt, men at jeg måtte fortsette å knipe..

Du skal bare knipe når du tisser en gang for å sjekke at knipingen din kniper rett muskulatur ;) så sånn ellers skal du knipe utenom dobesøk. Min erfaring er at det er lettere stående.

Om du kniper og strålen ikke stanser er det to alternativer: enten kniper du feil, eller så er du slapp i slufsa :p
om du kniper feil må du prøve deg fram til du kniper rett
er du slapp må du knipe mer

begynn med 5knip a 10 sekunder (knip, HOLD i ti sekunder og slepp. pust. Gjenta.)
øk med 1 knip hver dag til du når 20 knip
øk deretter fra 10 sekunder med 1 sekund til du har 20 knip på 20 sekunder. Dette er et minimum ;)

du kan være så godt trent du bare vil uten å ha trent bekkenmuskulaturen ;)

....altså, jeg mente trene knipeøvelser stående, ikke knipe når du tisser xD haha! :P

Ja har innsett at jeg kanskje bør det siden jeg er så inaktiv. Hvis man trener og er i aktivitet så får man samtidig trent underlivsmusklaturen, så har aldri drevet med den knipingen før. Men i dette svangerskapet så beveger jeg meg minimalt, så har lagt inn knipeøvelser i treningen jeg gjør (4 ganger i uken) og hver morgen med en gang jeg våkner.

Du skal bare knipe når du tisser en gang for å sjekke at knipingen din kniper rett muskulatur ;) så sånn ellers skal du knipe utenom dobesøk. Min erfaring er at det er lettere stående.

Om du kniper og strålen ikke stanser er det to alternativer: enten kniper du feil, eller så er du slapp i slufsa :p
om du kniper feil må du prøve deg fram til du kniper rett
er du slapp må du knipe mer

begynn med 5knip a 10 sekunder (knip, HOLD i ti sekunder og slepp. pust. Gjenta.)
øk med 1 knip hver dag til du når 20 knip
øk deretter fra 10 sekunder med 1 sekund til du har 20 knip på 20 sekunder. Dette er et minimum ;)

du kan være så godt trent du bare vil uten å ha trent bekkenmuskulaturen ;)
Du kan gjerne i tillegg til å holde i 10 sekunder, knipe raskt også. Feks 10 knip på ca 10 sekunder og så 10 litt saktere (knip, hold, slipp på ca 3 sekunder).

Det er bare fint å variere stillingen du kniper i :) Gi deg så mye utfordring som mulig:)

Back
Topp