Knipeøvelser

Solbæra

Forelsket i forumet
Gjør dere knipeøvelser?
I forige svangerskap gjorde jeg aldri det, og var dårlig på å gjøre det etter fødsel.
Men jeg prøver å huske på å gjøre det daglig denne gangen, men jeg vet ikke om det gjør det nok.

Hvordan gjør dere det? Har dere ett slags "program" dere følger?

Er det noen fordeler med å gjøre knipeøvelser under graviditeten?
 
Jeg er veldig dårlig på det, men det anbefales. Fordelene er at det styrker bekkenbunnen som er viktig for å forhindre urinlekkasje blant annet. Viktig både under og etter graviditet. Det skal også hjelpe på sexlivet etter fødsel osv.
Jeg har bare knepet nedentil og holdt så lenge jeg klarer, eller knepet og holdt i feks 15 sek og pause, gjentatt feks 5 ganger. Optimalt skal det gjøres flere ganger daglig.
Mer info for eksempel her: https://www.ullevalkiropraktor.no/knipeovelser/
 
Jeg prøver å knipe på bussen til og fra jobb og i sengen på kvelden. Kniper 10x3 raske og så 10×3 lange hvor jeg holder i 10-12 sekunder. Bruker også treningsball som er med på å styrke musklaturen.
 
Kniper ca. 3 ganger om dagen, ca. 10 knip á 10 sekunder. Pluss en rekke med korte knip en gang daglig.
 
Man finner ‘knipetrening’ under verktøy i appen Helseoversikt, bare trykk på start så teller den ned og instruerer deg gjennom korte og lange knip:) bare et lite tips:p
 
Fysioterapeuten min ga meg i lekse å gjøre knipeøvelser hver gang jeg pusser tenner. 8 sekunder x 8. Nå har jeg gjort det i 3 uker! Blir bare vane til slutt.
 
Back
Topp