Knipeøvelser

C-tine

Gift med forumet
Mailykke 2018
Har du husket å knipe i dag? [emoji6]
Kanskje denne tråden kan være en hjelp til å minne hverandre på disse knipeøvelsene som er så lett å glemme?
Er det noen som har funnet en god rutine kanskje?

Prøver å knipe litt hver dag, men har ingen fast rutine så hender jeg glemmer det [emoji85]
Har også lastet ned en app som jeg bruker av og til [emoji4]

Jeg prøver å gjøre det så ofte som jeg husker det. Jeg gjør det vel litt rutingaktig selv om jeg ikke har tenkt over det. Jeg gjør det når jeg legger meg og står opp og i reklamer på tvn. Men gjør det vel på samme måte som jeg gjorde små treningsrutiner når jeg var syk og ikke hadde mulighet å trene aktivt. Men smart å ha en tråd her også som kan minne oss på det[emoji1305][emoji4]

Jeg prøver nå å få inn en rutine der jeg gjør det hver gang jeg er på toalettet - håper det blir en vane :)

Lasta ned en app for å prøve å få det inn i rutiner, men alt for dårlig. Trengs skikkelig skjerpings[emoji51]

Trodde knipe var noe man holdt på med etter graviditeten [emoji23] fint å finne ut det etter flere graviditeter [emoji51][emoji108]

Jeg har faktisk knipekuler, har ikke brukt de enda da! Er anbefalt å bruke hver gang man pusser tennene for eksempel!

Jeg var mye flinkere første svangerskap, nå er jeg mer avslappet til alt. Men ble skjerpe med knipeøvelsene, den lønner seg vel i lengden :p:p

Jeg var mye flinkere første svangerskap, nå er jeg mer avslappet til alt. Men ble skjerpe med knipeøvelsene, den lønner seg vel i lengden :p:p

Jeg har ikke gjort det i svangerskapet, bare etterpå, og ting har gått helt tilbake til normalen igjen hver gang[emoji16] ingen forandring og ingen plager etter endt svangerskap.Så jeg har ganske lave skuldre kjenner jeg .

Jeg har ikke gjort det i svangerskapet, bare etterpå, og ting har gått helt tilbake til normalen igjen hver gang[emoji16] ingen forandring og ingen plager etter endt svangerskap.Så jeg har ganske lave skuldre kjenner jeg .

Knipeøvelser er ikke bare for å forhindre plager etter fødsel, det er også med på å gjøre fødselen lettere. Å ha sterk bekkenbunnsmuskulatur kan være en stor fordel når barnet skal ut, så det er veldig lurt å gjøre dem også i selve svangerskapet.

Og til tross for at jeg vet dette, ender jeg ofte opp med å gjøre dem bare én gang om dagen, og ikke de minst 3 som anbefales :s Altså, kvifor??

Knipeøvelser er ikke bare for å forhindre plager etter fødsel, det er også med på å gjøre fødselen lettere. Å ha sterk bekkenbunnsmuskulatur kan være en stor fordel når barnet skal ut, så det er veldig lurt å gjøre dem også i selve svangerskapet.

Og til tross for at jeg vet dette, ender jeg ofte opp med å gjøre dem bare én gang om dagen, og ikke de minst 3 som anbefales :s Altså, kvifor??

ja det er mulig, men jeg har hatt fødsler på maks en time fra første rie til barnet er ute hver gang (inkl første fødsel) og får beskjed om at kroppen min virkelig må være laget for å føde. Ikke vært så mye som øm etterpå fordi det har gått fort og knirkefritt. Så mulig jeg er en unntakstilstand [emoji85]

Skal sies at jeg trener en del , så kan være at styrken kommer derfra.

Ikke fått noe info fra jordmor eller andre om å utføre knipeøvelser, men lest om d på nett.. hørt fra noen at de fikk beskjed om at bekkenbunn var for godt trent og stram og at det kunne være derfor fødsel gikk så tregt.. så kanskje ikke poeng i å overtrene hvertfall [emoji28] gylden middelvei.. det er forresten ikke bevist i forskning at knipeøvelser har effekt for å unngå inkontinens etter fødsel, i følge noen jeg kjenner som har gjort en studie på dette.. jeg laster likevel ned appen og gjør litt øvelser innimellom tenker jeg [emoji51][emoji1308]

Back
Topp