Kneppelyder fra magen!

Tyggis

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Ofte når babyen sparker og turner mye inni der så kommer det kneppe-/klikkelyder. Første gangen freaka det meg helt ut for søsteren min sa at det skjedde da vannet hennes gikk, Og Jeg var bare 30 uker første gangen...
Dette skjedde aldri sist jeg var gravid! Noen andre som hører det, eller vet hva det er som gjør det?

Ofte når babyen sparker og turner mye inni der så kommer det kneppe-/klikkelyder. Første gangen freaka det meg helt ut for søsteren min sa at det skjedde da vannet hennes gikk, Og Jeg var bare 30 uker første gangen...
Dette skjedde aldri sist jeg var gravid! Noen andre som hører det, eller vet hva det er som gjør det?
Ja! Jeg har hørt det... Tenker at det kan være tarmene mine som får seg en smekk eller om det er fostervannet som bobler seg eller sprekker?? Noen har skrevet her inne før at det er babyens bein som knekker når de beveger seg, men jeg syns det høres utrolig rart ut! Men jeg er da ingen ekspert!

Jeg har hørt at det er babyens ledd som lager lyden. Ubehagelig lyd. Hørt den mye i det siste! Samme lyden som da vannet mitt gikk med eldste.

jeg har også hørt d en del denne gangen.... (ikke med de 2 andre),.. Det skjer når lille er aktiv, så da er d nok fra han :P

Så rart! Skjer bare når han makker rundt inni der her også.. Og hører det så klart Og tydelig! Trodde ikke på søstra mi da hun sa hun hørte at vannet gikk, men nå gjør Jeg det :)

Så rart! Skjer bare når han makker rundt inni der her også.. Og hører det så klart Og tydelig! Trodde ikke på søstra mi da hun sa hun hørte at vannet gikk, men nå gjør Jeg det :)
Hører ikke noe knepping ellers jeg altså. Men da vannet gikk sist hørte jeg det også! Som ett knips liksom, så ja, det høres

Første gang jeg hørte det var jeg sikker på at vannet gikk. Jeg hostet, hørte et knepp/klikk og ble våt mellom bena. Men så kom jeg på etter noen min inne på do at jeg jo hostet ganske kraftig sekunda før og at jeg nok lakk litt urin. Men tok på truseinnlegg sånn i tilfelle, men kom ikke mer.

Etter dette har lyden vært mange ganger og somregel har der vært en del bevegelser fra mini på likt. Så er nok noe frå h*n ja :-)

Jeg har hørt at det er babyens ledd som lager lyden. Ubehagelig lyd. Hørt den mye i det siste! Samme lyden som da vannet mitt gikk med eldste.

Babyen har ikke ledd enda, det er kun brusk, så tviler litt på at det er dette som lager lyden.. Men høres jo litt rart ut med lyder fra magen!

Babyen har ikke ledd enda, det er kun brusk, så tviler litt på at det er dette som lager lyden.. Men høres jo litt rart ut med lyder fra magen!
Hadde ikke baby hatt ledd, kunne ikke baby bevegd seg ;) det er beina som er brusk :p

Hadde ikke baby hatt ledd, kunne ikke baby bevegd seg ;) det er beina som er brusk :p

De kan bevege seg uten ledd jo. Om du ser på bildet så har ikke nyfødte utviklet leddene enda. Det er "tomrom" fra knokkel til knokkel, i motsetning til den voksne hånden. Slik er det med resten av kroppen også. Jeg mente ikke at kroppen er avstivet og at nyfødte ikke kan bøye armer og ben og det som er :p
ImageUploadedByBV Forum1427073888.273901.jpgImageUploadedByBV Forum1427073897.474632.jpg

De kan bevege seg uten ledd jo. Om du ser på bildet så har ikke nyfødte utviklet leddene enda. Det er "tomrom" fra knokkel til knokkel, i motsetning til den voksne hånden. Slik er det med resten av kroppen også. Jeg mente ikke at kroppen er avstivet og at nyfødte ikke kan bøye armer og ben og det som er :p
Vis vedlegget 109176Vis vedlegget 109177
Ok beklager. Det var bare noe jeg har hørt fra andre. Da vet jeg ikke hva knepp lyden kommer fra, men det kommer hvertfall i forbindelse med bevegelse her :)

Ok beklager. Det var bare noe jeg har hørt fra andre. Da vet jeg ikke hva knepp lyden kommer fra, men det kommer hvertfall i forbindelse med bevegelse her :)
Jeg tror det er tarmen som får seg en kick fra bebisen og da kommer det luft lyder.. Kan også være bobler som sprekker i fostervannet? Hørte masse sanne lyder i går kveld fordi jeg hadde mye luft i magen! :p

Stilig røntgen bilde da! :) Det er definitivt ikke luft lyder fra tarmen, for det kommer fra helt oppe under puppene liksom. Akkurat som han sparker I fostersekken så det smeller etter haha! Begynner tidlig med ungdomsopprør denne gutten! Kan man ikke smelle med dørene så sparker man i veggen!

Vis vedlegget 109176Vis vedlegget 109177

Det er fortsatt ledd, bara at vekstsonene er brusk og ikke bein enda...

Back
Topp