For meg er det stor forskjell på knepping og knekking...
Om det er knekking som kan høres litt ut som man knekker en kvist, så er det sannsynligvis ikke noe farlig.
Er det knepping, mer som at noe ikke treffer riktig spor, og hopper ut igjen... Da bør man sjekke det opp.
Vi var jo hos fysio hos helsestasjonen da Erica var 4 uker gammel pga knepping i rygg og nakke + favorittside. Fikk beskjed om at alt var fint.
Kneppingen fortsatte, favorittsiden var der fremdeles, og da vi var i gruppe hos fysioterapeuten da hun var 4 mnd så sjekket fysioterapeuten ekstra, og sa at alt var fint.
Hun kneppet fremdeles, ved kun å snu hodet fra side til side, bare vi løftet henne. Ja, vi syns det var ekkelt.
Til slutt gråt hun av kneppingen, og da tok jeg henne til manuell terapeut. Hun hadde låsning i nakke, bekken og stive brystryggsledd... Og det har hun hatt siden fødsel, men jeg ble avvist.
Så om man er bekymret så er det mulig å bestille time hos manuell terapeut, og har de avtale med staten så er det gratis for barn mellom 0-12 år.
Her kan dere finne oversikten over manuell terapeuter som behandler barn, så er det bare å ringe å høre om de har avtale [:)]
http://www.manuellterapi.no/default.aspx?nid=1046