knekker i skulderleddene

FRK John Deere

Forumet er livet
ja, lillemann knekker i skulderleddene. kjempeekkelt!! synes det blir mer og mer av det..

noen som vet hva det kan være??

bør jeg kontakte lege? skal forøvrif til HS 1 okt..vente til da? hva synes dere???

dytte på seg[8|]

ORIGINAL: mammasin

jeg tror du trygt kan vente til du skal til hs.
Tilde har hatt litt av det, og hs mente det var vanlig.. Hvis hun ikke plages, er det ingen fare.. fikk jeg beskjed om da[:D]

så flått da!! nå ble jeg roligere!!

Her knekker det i skuldrene hele tiden.. når han selv leker og når vi holder han. Det er såvidt jeg tør å løfte han snart, tar han aldri under armene og er så forsiktig som om han skulle vært en krystallvase.. men nå er det ikke mange dager til vi skal til HS..

ORIGINAL: Liina

Min også knepper i skuldrene av og til når jeg løfter han opp og sånn [8|]

Samme her. Tenkt litt på det, men virker jo som om det er ganske vanlig da... [8|] Det knekker litt både her og der på meg selv og, hehe. [8D]

For meg er det stor forskjell på knepping og knekking...
Om det er knekking som kan høres litt ut som man knekker en kvist, så er det sannsynligvis ikke noe farlig.

Er det knepping, mer som at noe ikke treffer riktig spor, og hopper ut igjen... Da bør man sjekke det opp.

Vi var jo hos fysio hos helsestasjonen da Erica var 4 uker gammel pga knepping i rygg og nakke + favorittside. Fikk beskjed om at alt var fint.
Kneppingen fortsatte, favorittsiden var der fremdeles, og da vi var i gruppe hos fysioterapeuten da hun var 4 mnd så sjekket fysioterapeuten ekstra, og sa at alt var fint.

Hun kneppet fremdeles, ved kun å snu hodet fra side til side, bare vi løftet henne. Ja, vi syns det var ekkelt.

Til slutt gråt hun av kneppingen, og da tok jeg henne til manuell terapeut. Hun hadde låsning i nakke, bekken og stive brystryggsledd... Og det har hun hatt siden fødsel, men jeg ble avvist.

Så om man er bekymret så er det mulig å bestille time hos manuell terapeut, og har de avtale med staten så er det gratis for barn mellom 0-12 år.

Her kan dere finne oversikten over manuell terapeuter som behandler barn, så er det bare å ringe å høre om de har avtale [:)]
http://www.manuellterapi.no/default.aspx?nid=1046

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

For meg er det stor forskjell på knepping og knekking...
Om det er knekking som kan høres litt ut som man knekker en kvist, så er det sannsynligvis ikke noe farlig.

Er det knepping, mer som at noe ikke treffer riktig spor, og hopper ut igjen... Da bør man sjekke det opp.

Vi var jo hos fysio hos helsestasjonen da Erica var 4 uker gammel pga knepping i rygg og nakke + favorittside. Fikk beskjed om at alt var fint.
Kneppingen fortsatte, favorittsiden var der fremdeles, og da vi var i gruppe hos fysioterapeuten da hun var 4 mnd så sjekket fysioterapeuten ekstra, og sa at alt var fint.

Hun kneppet fremdeles, ved kun å snu hodet fra side til side, bare vi løftet henne. Ja, vi syns det var ekkelt.

Til slutt gråt hun av kneppingen, og da tok jeg henne til manuell terapeut. Hun hadde låsning i nakke, bekken og stive brystryggsledd... Og det har hun hatt siden fødsel, men jeg ble avvist.

Så om man er bekymret så er det mulig å bestille time hos manuell terapeut, og har de avtale med staten så er det gratis for barn mellom 0-12 år.

Her kan dere finne oversikten over manuell terapeuter som behandler barn, så er det bare å ringe å høre om de har avtale [:)]
http://www.manuellterapi.no/default.aspx?nid=1046

Ja ,er det farlig å ha evt knepping? for lurer på om det er det han har.. (men vet ikke helt forskjellen på knepping/knekking)
Hvorfor har de det og hva er det egentlig?
Hva gjør den manuelle terapeuten??
Er det en tilstand/sykdom? Blir de bra/friske?

Det trenger ikke være farlig med knepping altså, men det kan være tegn på at det er låsnigner i ledd. Knekking skyldes gjerne bobler i leddvesken som sprekker.

Låsninger i nakke kalles gjerne kiss eller kiss-kidd. Det finnes flere grader av denne tilstanden.

Manuellterapeuten vil manipulere leddet på plass igjen, og det må deretter følges opp med trening ofte. Og med trening blir de friske igjen ;)

Ofte er det flere symptomer på låsninger enn bare knepping da.

Blant annet er det om barnet ligger i bananform med nakken bøyd bakover, dårlig til å spise, favorittside, misliker å få på lue/klær over hodet, misliker å ligge på ryggen...

Husker ikke alle i farta, men der var hvert fall noen.

er vel nå 90 % sikker på at han har dette "Kiss Kid" greiene[:'(] Skal ta det opp med HS også se hva hun sier og ta kontakt med manuell terapaut etterpå.. er jo ikke så  mange av dem i denne regionen[8|]

takk for svar hissigproppen MØMØ[:)]

Back
Topp