klyx/klyster

ninoz

Elsker forumet
Noen som har tatt det nå på slutten av svangerskapet?
Sliter litt med forstoppelse pga. jerntabletter og vurder om jeg skal ta en sånn microlax... [8|]
Men hun ene som jobba på apoteket sa at det var farlig å ta det når en var gravid! Mens ei anna på et anna apotek sa at en kunne ta det...
Det står også i selve bruksanvisninga at produktet trygt kan brukes som gravid.. Men blei veldig usikker siden ho ene sa det var farlig [&:]

Noen som har råd å komme med??? [:)]

Jeg har hørt noen har sagt at det kan sette i gang fødsel, men siden det bare sprøytes rett opp i tarmen og ut igjen samme vei, er jeg ikke helt sikker på om det stemmer så bra! [8D]
Jeg måtte ta klyx hjemme kvelden før jeg skulle ta keisersnitt, og det gikk ihvertfall helt fint! [;)] 
Hadde det vært fare for at det skulle satt i gang av seg selv da, tror jeg nok de hadde tatt det på sykehuset istedenfor! [:)]

Siden du i tillegg nå også er over termin, ville jeg nok kanskje tatt en liten kur! [:)]

Da tror jeg at jeg prøver [:)] Å hvis det da skulle sette igang noe så vil det jo si at jeg er moden, og da er det vel heller ikke farlig....

Takk for råd [:D]

Ja, ikke sant?! For det skjer vel ikke noe så lenge man ikke er moden! [:)]
Lykke til med klyxen! [:D]

Takk [:D]

Jeg spiser gjerne en porsjon yoghurt med linfrø og solsikkefrø til frokost. Det smaker veldig godt og linfrøene hjelper godt på fordøyelsen! Jeg legger dem ikke i bløtt eller noe, bare blander dem i yougurten og spiser med en gang.

I tillegg har jeg begynt å spise et par munnfuller svisker hver kveld. Oppbevarer dem i kjøleskapet, da synes jeg de er best. (I utgangspunktet er jeg ikke glad i svisker, men det hjelper så utrolig på magen at jeg har vent meg til smaken/konsistensen[:)])

Dette er iallefall ting som har hjulpet meg veldig, og det er nok bedre å fosøke matvarer fremfor olje og klyster/klyx.

Håpe du får nytte av tipsa! Vel verdt å fosøke ett par dager iallefall,[:)]

det er helt ufarlig om man er gravid... det star det i pakken... kan fint ta det når du ammer og....
noen sier det starter fødselen, men det gjorde det ikke på meg så kan fint ta det.....
den tømmer bare ytterste del av tarmen

micro er ikke farlig, har tatt det to ganger selv:)

håper det setter fart på noe annet enn fordøyelsen da!! :P

Takk for mange gode råd [:)]
Tok klyster i natt da, men det satt ikke i gang noe selv om jeg er på overtid nå [&:]
Syns igrunn ikke det hjalp så mye heller.. Kom liksom bare ut litt, å det kjennes ut som det er så mye mer.. Men føles ut som jeg må trykke til jeg blir blå for å få ut noe mer! [&:]
Så da er det nok bedre å ha i seg noe andre veien ja, slik at det får løsne opp skikkelig på en måte.. Så da blir det en tur på butikken etter jordmor besøket i dag [:)]

jeg syns ikke micro virka jeg heller.. ble skuffa! hehe

håper det hjelper når du får i deg ting den andre veien da:P

Slik jeg har forstått det kan man ta miniklyx fordi det bare tømmer nederste del av tarmen, men man skal ligge unna ting som skal tømme hele systemet, fordi det kan sette igang fødsel. (Om du ikke ønsker det da)[:)]

ORIGINAL: Skorpion1982

Microlax er så absolutt ikke farlig å ta, det skjer ikke noe hvis du ikke er moden heller. Man må jo på do uansett. Tror også at det kan være smart å regulere magen med kosten, men dersom man trenger litt raskere effekt enn det, så er microlax ett godt alternativ[:)]

sign...

aldri tatt miniklyx jeg....åssen funker det da?

Back
Topp