Klyster

Tror de fleste steder tilbyr det.
Også er det ikke noe problem å spørre etter det.
For det er faktisk greit å slippe å drite i ansiktet på de som tar i mot barna!! [;)]

HVIS det er nødvendig med klyster:
jordmor spør som regel om du trenger/vil ha dette, men er slett ingen nødvendighet. Føler du at det er nødvendig før jordmor nevner der så er det bare å be om det når som helst under "prosessen" =)

jeg fikk bare høre jeg at, nå kommer det snart en dame og gir deg klyster. ikke noe vondt gikk fort og greit. men ble veldig hard i magen etter på.

Du skriver at hvis det er nødvendig, er det ikke greit å ta slik at man får kvittet seg med avføringen før man føder?? Undrer

Jo det er veldig greit... For mange klarer ikke helt å tømme seg før de føder. Og legene syns det er greit at man ikke bæsjer samtidig med fødselen!

ORIGINAL: Lillejenta88

Hva er klyster?[:)][8|]

Klyster er et middel man får i rompa så avføringen kommer ut lettere.

Jo men mange (skal ikke skrive de fleste da jeg ikke vet noe om prosentfordelingen) har ingen problemer whatsoever med å kvitte seg med avføring på normalt vis. Vi er jo gravide, ikke invalide =)

Og mange syns at klyster er meget ubehagelig og har liten effekt.. Kommer vel an på hvor nært opp til fødselen en tar det.. Hadde ikke behov for det selv, men var med på min venninnes fødsel (hun fikk nr 2)- hun fikk det, og syns at det gjorde hele prosessen verre...

ORIGINAL: jannicke T

Jo det er veldig greit... For mange klarer ikke helt å tømme seg før de føder. Og legene syns det er greit at man ikke bæsjer samtidig med fødselen!

Ja.. stakkars læga..[:D] Huff, nesten litt flaut å, men e vel itj d en tænke på når d står på som værst..[:)]

Back
Topp