Klyster?

Skal absolutt ha. Tror ikke det var noe tema og ikke ta det sist faktisk. Dem kom bare inn på rommet med grønnsåpevannet sitt, og ba meg snu meg, så satte dem klysteret. Va bare å springe på do øyeblikkelig :p

Har både hatt og ikkje hatt - syns oppriktig det er bedre med klyster, mindre som presser i tarmene og i tillegg setter det litt fart på riene :)

Har både hatt og ikkje hatt - syns oppriktig det er bedre med klyster, mindre som presser i tarmene og i tillegg setter det litt fart på riene :)

Jeg vil tro at når pressriene virkelig kommer og en får en sånn akutt følelse av at en må på do, så må det da komme noe ut der bak om tarmen ikke er tømt.... Ikke at jeg vet det, siden jeg kun har prøvd med klyster.

Visste ikkje at det va noe så blei tilbydd ved fødsel, eg fekk ikkje spm me førstemann, bæsja helle ikkje på meg :) Så har vel ingen planer om å be om det denna gong.

Jeg vil gjerne ha!! Hvis frøkna snur seg og jeg får føde vanlig!!

Har hørt at det ikke lenger er noe de tilbyr her :/ hadde de hatt hadde jeg nok tatt det om jeg ikke hadde fått gått på do den dagen eller dagen før
Skal ikke du føde på SUS? Fikk senest opplysning om klyster-rutiner I dag da jeg var på innskriving.

Jeg håper at tarmen min tømmer seg selv i tiden før vi drar på sykehuset, har hørt at det er det beste.. Hvis ikke kommer jeg nok til å ta imot/be om der, ja. Jeg har egentlig ikke noen annen grunn enn at det er det som føles mest riktig nå. Er sikkert en del av det behovet jeg har for å klamre meg fast til alt jeg kan ha kontroll over, vil jeg tro ;)

Jeg vil tro at når pressriene virkelig kommer og en får en sånn akutt følelse av at en må på do, så må det da komme noe ut der bak om tarmen ikke er tømt.... Ikke at jeg vet det, siden jeg kun har prøvd med klyster.

Ja - dei seie jo det da :) men dei skjulte det fryktelig godt med dei to eg ikkje hadde klyster med :) men har de beste opplevelsene med klyster (de to siste) :)

Skal ikke du føde på SUS? Fikk senest opplysning om klyster-rutiner I dag da jeg var på innskriving.
Jo skal det :) de på jobb som har født for 2-4 år siden sa det ikke var noe tilbud på det når de skulle, mens de enda eldre hadde fått. Jeg spurte jo ikke om klyster ved innskriving og ble heller ikke nevnt noe om det

Det var ingen spørsmål hos meg en gang, gikk vel så og si ganske radigt også. Husker heller ikke om det kom så spesielle mye avføring så det har jeg absolutt ikke tenkt noe over :)

Sniker fra april. Jeg vil absolutt anbefale klyster. Det er sant at noen tømmer seg naturlig før fødsel, men det gjelder ikke alle. Jeg fikk klyster da jeg skulle føde, og er veldig glad for det. Var bare å låse seg inn på toalettet da og la det stå til :P Jeg turte ikke gå ut før 45 minutter var gått. Det satte virkelig fart på riene mine, og de ble mye sterkere og mer effektive. Smerten man får i magen av klyster er av en annen art enn smertene ved rier. Det blir som mageknip, som når man har omgangssyken. Man blir jo fullstendig tømt, og jeg syntes det føltes mye mer komfortabelt å skulle begynne pressingen, uten å bekymre seg for æsjebæsj i tillegg til alt annet. Det var min mor som anbefalte det. Hun hadde det ikke med nr en, og syntes det var forferdelig når det plutselig luktet bæsj midt i pressingen. Min søster derimot tok ikke klyster, og fikk ikke med seg/tenkte heller ikke over om hun bæsjet på seg heller.. Det er nok litt opp til hver enkelt hvor avslappet man er ovenfor slike kroppslige ting da :) Nå er jeg gravid igjen, og ønsker å føde i badekar. Da tenker jeg at klyster absolutt er noe jeg skal ha!!

Jeg hadde ikke klyster med første. Mener de spurte om jeg hadde tømt meg, det gikk iallefall bra. Etter det har jeg hatt keisersnitt å da må jeg ta klyster hjemme kvelden før. Har aldri fått magesmerter av det.

Jeg planlegger ikke så mye men jeg tror jeg vil takke nei.....

Hørte ikke noe om det med første. Føler jeg var såpass tømt og, at det ikke var noe behov. Så tror ikke jeg har behov for det denne gangen heller... Eller får vel se det litt an :-)

Fikk ikke klyster med de to første, og tror ikke jeg ble spurt om det heller. Om jeg bæsja på meg eller ikke var sånn ca det siste jeg tenkte på under pressriene, da veksla det mellom "han skal ut NÅ" og "jeg vil hjem, dette klarer jeg ikke" ;)

Jo skal det :) de på jobb som har født for 2-4 år siden sa det ikke var noe tilbud på det når de skulle, mens de enda eldre hadde fått. Jeg spurte jo ikke om klyster ved innskriving og ble heller ikke nevnt noe om det
Jeg fikk for 2 år siden, kanskje det kommer litt an på hvilken jordmor man har? Var i hvert fall ei av jordmødrene der som var veldig for det (mente mannen og jeg), virka nesten litt for entusiastisk:-P

Har ikke hatt tid til det pga raske fødsler, kom litt med førstemann, men var ikke flaut i heletatt, det var det siste jeg tenkte på der å da :p

Back
Topp