Klyster?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Har dere tenkt på om dere vil ha det?
Evt ja/nei hvorfor?

Hatt d begge gangene. Tar det definitivt igjen. Tenk å bæsje på seg under pressriene liksom.....:eek:
Dessuten gir d litt bedre plass for babyen gjennom fødselskanalen.
Tenkt på akkurat det samme. Men samtidig så i dag føler jeg at alt er kommet ut av seg selv. Og en venninne av meg som fødte i juni sa jeg heller ville bæsje litt på meg enn å ha såååå vondt i magen i tillegg til rier. Det er jo ikke som at det kommer en stor bæsj ut håper jeg! Og en annen venninne av meg har jobbet som jordmor i Afrika nettopp og hun sier at det er så lite som kommer ut om gangen og blir tørket vekk uten at man merker det... Så da begynte jeg å vurdere å ikke ta det.

Jeg fikk det sist, men siden jeg var i fødsel i en halv evighet hadde det nok gjerne fylt seg opp igjen når pressriene begynte :p aner ikke om jeg hadde noen uhell.

Men kommer til å takke ja/ønske det denne gangen også.

Kan muligens sette fart på riene og?

Jeg fikk det sist, for å få fortgang i riene. Som jordmor sa: Livmoren irriterer tarmen, og noen ganger kan tarmen irritere livmoren så riene blir mer regelmessige.
Men jeg komme ikke til å takke ja denne gangen, for det er den verste opplevelsen jeg har hatt under noen av de tre fødslene jeg har hatt hittil.
Det ble så intenst og vondt i tillegg til at jeg aldri følte meg tom. :-/
Med de to første fikk jeg ikke spørsmål om det en gang og jeg merket ikke at det kom noe avføring under pressriene. ;-)

Husker at vi fikk litt hastverk med å få meg oppi badekaret, så jordmor spurte vel bare om jeg hadde fått ut noe i løpet av dagen. Det hadde jeg heldigvis, men det kom likevel bittelitt som blei fiska ut av vannet. Ikke så kult egentlig, men det ga jeg blaffen i der og da. Jeg hadde heller ingen planer om å ligge splitter naken, men sånn blei det likevel :p

Fikk det første gangen, og det var helt jæv...
Turde nesten ikke å gå fra do og bort til fødestuen,,for jeg visste ikke hva som var rier og hva som var avføring! :-/
Med nr 2 hadde jeg det ikke, og jeg aner virkelig ikke om jeg dreit på meg eller ei! :-D
Tror jeg tar avgjørelsen på føden, det kommer nok an på om jeg har vært på do de siste 12-24 timene eller ei.

Helt klart, ja! Fikk det sist, og skal ha det igjen. Helt angst for å bæsje på meg under fødselen:p

Jeg fikk sist. Satte virkelig igang riene. Men fødselen tok jo en evighet uansett, så tarmene fylte seg nok opp igjen....Har ikke peiling på om jeg bæsja på meg under pressingen...alt endte med keisersnitt og kaos. Så husker ikke.

Skulle jeg født vaginalt denne gangen hadde jeg sikkert takket ja til klyster :)

Jeg kommer til å takke ja eller spørre om det. Jeg vil helt klart tømme tarmen og håpe at det både gir babyen bedre plass og at det ikke kommer ut noe ved pressriene.

Har ikke hatt det med de 3 andre. Har hatt så urolig mage, og vært på do mellom 5 og 10 ganger med rier i tilegg. Da får du ikke, magen blir visst enda mer uvel, og du får visst ekstremt med luftsmerter om du tar klyster på tom tarm. Vet ikke om det har kommet noe avføring under pressriene, har aldri spurt, for vil ikke vite det;).

Har hørt at det ikke lenger er noe de tilbyr her :/ hadde de hatt hadde jeg nok tatt det om jeg ikke hadde fått gått på do den dagen eller dagen før

Back
Topp