Klyster

Major80

Flørter med forumet
Septemberlykke 2015
lurer på hvor vanlig det er med klyster under fødsel, så sant det er tid for det.
Skal dere be om det om mulig eller ta selv hjemme før enn reiser til sykehuset?

Tar det hjemme så lenge riene ikke er for intense. Kan få fortgang på fødselen og vil helst ikke føde i bilen :9

Fikk sp mål om jeg ville ha det med førstemann når jeg kom inn med tidlig vannavgang. Takket først nei men etterhvert som riene haglet ombestemte jeg meg- og veeeeldig glad for det. Hadde vært på toalettet 2 ganger den dagen, men tro meg- var veldig greit at jeg tok det klystéret. Skal be om det med én gang nå. ;P

Kommer til å be om det, ser for meg at det er bedre enn å gjøre nr 2 under fødselen. Vet jordmødrene er vant til at det kan skje, men tror jeg hadde syntes det var ubehagelig selv.

Jeg fikk tilbud sist, men takket nei. Hadde så vondt og var så redd at jeg ikke turte å ta sjansen på å måtte sitte på do alene over lengre tid.

Noen som vet hvor lang tid det tar fra man tar det, til man tømmer seg? Og hvor lenge man kan risikere å bli sittende på do?

Jeg fikk tilbud sist, men takket nei. Hadde så vondt og var så redd at jeg ikke turte å ta sjansen på å måtte sitte på do alene over lengre tid.

Noen som vet hvor lang tid det tar fra man tar det, til man tømmer seg? Og hvor lenge man kan risikere å bli sittende på do?
Skal holde på det ca 5min hvis en klarer så lenge ;) effekten er ganske kjapp så trenger ikke bli sittende lenge på do.

Kan man ta det hjemme? Vet egentlig ikke hvordan klyster fungerer.. Men vet at jeg skal spørre om det når jeg kommer inn;)

Nei, det skal jeg ikke ha.

Jeg skal ha det - om ikke annet så blir det en ting mindre å tenke på og bekymre seg over under fødselen :)

Det er helt naturlig at tarmen tømmer seg litt under en fødsel, så slapp av samer :) kan komme avføring selv om dere tar klyster!!

Har ikke bestemt meg, tror jeg må se det an når jeg kommer på sykehuset :)

Tar det når jeg er hjemme hvis formen tilsier det. Gjorde det sist, og det gjorde meg mye roligere enn med førstemann.

Gjorde nr 2 på do hjemme rett før riene startet sist, så jeg takket nei til klyster. Kommer til å be om det om jeg ikke har gjort nr 2 før jeg blir igangsatt.

Jeg tenkte ikke på det engang sist, og ble ikke spurt, tror det gikk bra, ihvertfall ut ifra hva jeg registrerte, og tror nr. 2 ordnet seg selv de gangene jeg var på do helt i starten, magen blir gjerne løs av all spenningen og styret, så jeg har ikke planer om å be om det denne gangen heller :)

Back
Topp