Klyster

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Hvordan fungerer det egentlig?
Under sist fødsel fikk jeg ikke. Men er jo "redd" for å få det denne gang. Mens jeg samtidig håper på å få det, siden det da blir bedre plass for baby nedover..
Men gjør en det selv? Sitter en lenge på do? Må enholde seg lenge? FORTELL ;)

Pleier gå greit det.. satt det på mange andre og ein gond på meg sjøl.
Så lenge ein kommer til, så er det ikke noe problem å sett det sjøl.
Greit å prøve å holde seg ei lita stund før ein går på do.
Sitt til ein kjenner ein er tømt, skal ikke ta så altfor lang tid normalt...

Man kan sette selv, men det er jo ikke så innmari lett med store magen:p ellers ligger man på siden så setter man denne i rompa å klemmer vesken inn, så tar det ca 20 min før det funker og da kommer det så og si alt på en gang:p man føler når man er tom;)

Jeg fikk ikke sist. Men har satt det på andre gjennom jobb, har slike små mikroklyster her hjemme grunnet framfallet som jeg har satt på meg selv. Og det er ikke noe problem hvis man kommer til.
Så hvis kroppen ikke påtar seg tømme jobben selv påforhånd denne gangen kommer jeg til å spørre jordmor om det eller ta ett slikt mini hjemme ;)

Jeg har hørt fra en del som har hatt det under fødsel at det er fælt å få det akuttbehovet for å drite samtidig som du har rier, men jeg har ikke prøvd det selv.

Jeg fikk ikke sist. Men har satt det på andre gjennom jobb, har slike små mikroklyster her hjemme grunnet framfallet som jeg har satt på meg selv. Og det er ikke noe problem hvis man kommer til.
Så hvis kroppen ikke påtar seg tømme jobben selv påforhånd denne gangen kommer jeg til å spørre jordmor om det eller ta ett slikt mini hjemme ;)

Jeg hadde jo diare når riene satte inn. Men hadde fortsatt avføring under pressriene. Nå var jo det 20 timer etter første rie da, så kanskje tarmen hadde fylt seg opp litt igjen?. Men synest det var veldig ubehagelig å bli tørka der, mens jeg pressa(selv om det ble gjort diskre)

Jeg hadde jo diare når riene satte inn. Men hadde fortsatt avføring under pressriene. Nå var jo det 20 timer etter første rie da, så kanskje tarmen hadde fylt seg opp litt igjen?. Men synest det var veldig ubehagelig å bli tørka der, mens jeg pressa(selv om det ble gjort diskre)

Skjønner hva du mener, jeg turte nesten ikke presse noen ganger for at jeg var redd for at det var noe annet enn baby som kom :p For kroppen min viste ikke noen tegn til å tømme seg før fødsel sist, så denne gangen skal det sørges for ;)
Det kommer stadig ny avføring i tarmen og den er jo himla lang så det skyves jo hele tiden nedover, så da rakk den garantert å skyve noe nytt ned før pressriene ;)

Jeg fikk sist, da var det jordmor som spruta væska inn :p Jeg klarte IKKE å holde meg lengre enn kanskje 1 minutt.. Måtte på do 2 ganger, og da var alt tømt :) Gikk fort og greit.

Jeg spurte om å få klyster når jeg kom inn med vannavgang, håper jeg rekker å få det denne gangen også!
Jeg fikk valget om å ta det selv, men hun gjorde det.. Jeg lå allerede på "benken" så syntes det var like greit.
Hun gikk ut av rommet og mannen og Hehe. Jeg skulle holde det inne så lenge jeg klarte, men det tok ikke mange min før jeg måtte på do! Og det var fort gjort å bli ferdig:-)

Jordmor satt det på meg forrige gang, hun anbefalte det :-) jeg lå på siden, og hun satt, så gikk det litt (ikke så lang tid som 20 minutter i allefall, kanskje 5-10 min ) så måtte jeg på do og da rant det ut av meg. Fantastisk deilig å være tømt, jeg følte meg veldig tømt også :-) håper å få tilbudet om det denne gangen også, hvis ikke vil jeg spørre om det :-)

Det stemmer ihvertfall på meg :/Ble dobbelt så ille etter klyx! Men måtte jo nesten ta, var jo helt forstoppa :p Kommer til å ta det denne gangen også...blir større sjanse for å ikke "drite seg ut" under fødsel..hihi!
Jeg har hørt fra en del som har hatt det under fødsel at det er fælt å få det akuttbehovet for å drite samtidig som du har rier, men jeg har ikke prøvd det selv.

:fart :fart003 Ikke like lett og være mann og jordmor i alle situasjoner :p Jeg synes de to smilyene her passet fint inn i denne tråden ;)

Hehe, jeg orket ikke å ta det sist. Hadde ikke eget toalett på føden og riene haglet på. Syns ikke det var kjekt å bli tørket der nede nei, men jordmoren gjorde ingenting ut av det.. :-) nå har vi faktisk sånn mini klyster her hjemme, storebror bæsjet ikke på en uke nesten. Så trengte litt akutt hjelp.. :-) så tar sikkert en sånn..

Jeg fikk klyster sist gang!! :) Husker ikke om jeg spurte etter det eller om jeg vart tilbudt, men det var omtrent det første jeg gjorde etter jeg kom inn på fødeavdelinga =) Riene vart veldig vonde og veldig effektive etterpå da!!
Christine du skulle føde på Voss sant? Syns å huske det..!! De er iallefall vane med klyster så berre spør med en gang du kommer inn du.. :)

Satt det selv sist jeg:)

Jeg fikk sist, da var det jordmor som spruta væska inn :p Jeg klarte IKKE å holde meg lengre enn kanskje 1 minutt.. Måtte på do 2 ganger, og da var alt tømt :) Gikk fort og greit.
Samme her, også fikk jeg ta en dusj etterpå! Så det føltes ganske behagelig og være tom og ren til "økten" ;) kommer til å spørre om det denne gang også!!

jeg har fått det en gang og da skulle jeg prøve holde det inne lengst mulig, men det gikk 2 min så kom det... skal og sette det selv i morra kveld før ks på onsdag og ho sa det hadde vært fint hvis jeg klarte holde det inne i 5 min, men står på pakka at det tar 5-20 min før det virker... jeg håper jeg skal klare sette det selv, hvis ikke må sambo til med og hjelpe meg og det har hverken han eller jeg så ille lyst til :p

Back
Topp