Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Samboeren min har en datter fra et tidligere forhold, og eksen hans fikk klyster da hun skulle føde.
Venninnen min, som ble mor for tre år siden, kan ikke huske å ha fått klyster.
Hva er egentlig rutinen? Klyster eller ikke?
Og hvorfor får man evt klyster ved en fødsel?
Jeg fikk klyster. Det er vel det at når du ligge der og presser, så kan du og presse ut bæsj. Så når du får klyster så tømmes tarmene for drit og det slipper å komme ut ting fra andre hull[:D]
det er valgfritt, jeg tok det.... de spruter inn i endetarmen med renseveske..... også får du rommet for deg selv til du er ferdig med å drite(æsj, stygt sagt)
det er for å rense opp så fødselen KAN gå enklere, og for evntuelt å slippe å drite på seg under fødsel.
Fikk det kun første gang, da det var en laaaang fødsel. Men andre gang hadde jeg diare i 2 timer mens jeg hadde rier så jeg tømte meg selv.. [:)][:)] Men vil anbefale klyster om ikke kroppen ordner opp selv da..
klyster er noe du får for å tømme megen din, det er valgfritt om du vill ha det el ikke. de anbefaler det da du får tømt deg skikkelig å karnske slipper å renne på doturer de første dagene etter fødselen. du er jo litt øm der nede de første dagene etter fødselen så det kan jo godt å slippe do turer de første dagene
Det er ikke vondt, bare litt ubehagelig å ligge å få en "tut" inn i rompa og få sprøytet inn klystèrvæsken.
Du prøver å holde på væsken så lenge du klarer (5-10 min), og så vagger du så fort du kan ut på do. [:D]
Regn med å måtte gå på do en del ganger... du tror du er ferdig..men så er du ikke det. Hehe holdt på å gå gale med meg...vagget tilbake til senga etter jeg hadde vært på do (WC var på gangen..), så kom behovet igjen og jeg hadde da rier samtidig...jeg måtte ut på gangen for å få gått på do så det var et lite stykke å gå ja.
Anbefaler at du ber typen ta seg en tur en halvtimes tid mens dette pågår.[;)]
Klystèr gis for å lette babyen passasje nedover fødselskanalen og for at du skal slippe å "drote deg ut" under pressriene.
Fikk klyster på begge mine fødsler. Det fungerte kjempe fint. Fikk sterkere veer med en gang etter på begge gangene. Fikk velge om jeg ville ha og er stor tilhenger av klyster.
jeg fikk ikke klyster første gangen for da fødte jeg på storken på "naturlig vis" men jeg ble ganske stresset for å ikke presse ut alt annet enn babyen. Greit nok at sykepleierne er vant til å bli bæsjet på, men jeg synes ikke det var noe særlig...
Andre gang lå babyen i seteleie så da måtte jeg ha epidural og være klar til evt keisersnitt så da fikk jeg klyster og det var FANTASTISK!!!!! Kan anbefales
Jeg har tatt klyster på sykehus en gang tidligere da jeg skulle ha en større operasjon i magen, og kunne ikke gå på do de første dagene etterpå!! Jeg kommer til å forlange klyster på sykehuset[;)] hehe..-huff, vil ikke engste meg for andre ting enn bebisen der jeg ligger nei!!![;)]
jeg fikk klyster et par timer før jeg ble satt på drypp... og her kom det ut både etter klyster og under fødselen som startet først 11 timer etterpå... Nåja, sånn er det bare...