Klyster- hjemme eller på sykehus?

Cirkak

Flørter med forumet
Oktoberskattene 2015
Noen som har tatt dette hjemme? Kan man da kjøpe det på apotek og er det da klyster man spør etter eller hva heter merket?
Følte ved sist fødsel at jordmora GJERNE ville jeg skulle ha det..og jeg ble nesten tvunget til det følte jeg......
Denne gangen vil jeg heller bli ferdig med de greiene hjemme hvis jeg kan
..

Jordmødrene vil det pga at det blir bedre plass til barnet som skal ut, og det er jo hyggeligere om de slipper å tørke bort avføring i flere timer:-p

Du kan sikkert gjøre det hjemme før du drar, bare spørre på apoteket om de har noe avføringsmiddel, som klyx eller microlax(olje)

Hvor lang tid tar det før all gørra et ute? Må man på do med jevne mellomrom under fødsel?

Tenkte først nå at det kunne vært greit å tatt det hjemme, men tenkt hvis man plutselig må reise til sykehuset i all hast mens det begynner å virke :o

Var veldig opphengt i følelsen av å måtte bæsje med første mann. Mesteparten var sikkert pressetrang... Tok derfor microlax hjemme før forrige fødsel. Funket greit det! Denne gangen skal jeg ha ks, og skal visst ta det før jeg drar hjemmefra. Satser på å være ferdig tømt innen en time.

Jeg ba om klyster da jeg kom inn med 6 cm. Kan ikke huske det var ubehagelig eller ekkelt. Glad jeg tok det. Lå i vannet i 4 t etterpå. Hadde blitt mer hæslig hvis ikke:p

Etter du har satt klyster prøver du å holde igjen helt til du absolutt ikke klarer mer, for å få best virkning. Når du da har vært på do å fått ut det som kommer pleier det å være over. Er ingenting som virker i lang tid etterpå. :-) Ofte starter fødselen med at tarmen tømmer deg naturlig, da er det ikke vits å ta klyx :-)

Jeg tok på sykehuset sist, og resultatet ble kraftigere rier og en rask og lett fødsel :) kommer til å ta det igjen :)

Jeg venter nr tre nå og er fast bestemt på å ville ha klyster på sykehuset. Veldig greit å få det der synes jeg! Det har vært mannen sin oppgave å spørre etter klyster på sykehuset i tilfelle jeg selv skulle glemme det oppi alt.

Var på samtale på sykehuset idag og de pleide hvertfall der og tilby klyster til alle når man kom inn. Hun sa riktignok at tross klyster, så kom det alltid litt bæsj ut som de diskreet tørket vekk.. uff, akkurat det synes jeg er litt herslig å tenke på.. De må da lukte uggent for dem når de driver på "nedi der"?

Back
Topp