Klyster før fødsel

lene89

Glad i forumet
Settes dette av jordmor eller gjøres det selv?noen som har fått før som kan forklare?
 
Jeg fikk av jordmor sist,ja:) jeg måtte legge meg på en benk,så får man væske opp i endetarmen som man må holde på en liten stund..så må man skynde seg på do:p
 
Tror man kan velge, men er vel sikkert lettere at jordmor gjør det. Hun gjorde det på meg iallefall :)
 
Sniker: jeg hàr ikke fått det de to andre gangene jeg har fødd...
 
Fikk det på fødestuen av jordmor. Vil ha det denne gang også om jeg rekker det.
 
Jeg fikk klyster da jeg kom på fødestua (jordmor spurte først, men anbefalte det sterkt, så føltes "obligatorisk"). UTROLIG glad for det da jeg skulle presse. Da skal man jo presse som man går på do. Anbefales å ha tom tarm!
 
Er det ubehagelig? Liker ikke tanken på at noen fører inn en slange eller hva nå de bruker oppi der...:/
 
Kjøp deg microlax på apoteket, sett den selv hjemme når du begynner å skjønne at det er fødsel på gang! :)
Det gjorde jeg når jeg fikk barn nr.3
Fikk ikke noe slikt de 2 første gangene, men det er lurt å få "tømt" seg, for da blir det bedre plass for barnet å komme ut, når ikke nabokanalen er full med avføring! :)

Det er ikke vondt eller ubehagelig!
 
Ok;) enig i den! Men hva hvis man har vært på do litt tidligere på dagen?
 
Sniker litt mer jeg.. Jeg har tømt meg av meg selv jeg før de virkelig vonde riene har kommt;) gjore det begge tongene, så satse på at det skjer denne gangen og:)
 
Det eneste som var litt stress var å sitte på do med mega rier ;) men vil heller det enn å presse ut ungen med full tarm.

Men er det sånn at man blir sittende med "renneræv" i flere timer? Eller er det bare som en vanlig dotur?
 
Med første fikk jeg ikke.

Denne gangen skal jeg ta det selv. Skal ha ks på mandag og fått med med klyx hjem fra sykehuset idag som jeg skal ta på søndagkveld. Eller gubben må sette det da.
 
Men er det sånn at man blir sittende med "renneræv" i flere timer? Eller er det bare som en vanlig dotur?
For meg var det en litt intens dotur og hadde konstante rier. Satt sikkert bare noen minutter. Tviler på at du blir så tømt av en vanlig dotur for å si det sånn ;)
 
For meg var det en litt intens dotur og hadde konstante rier. Satt sikkert bare noen minutter. Tviler på at du blir så tømt av en vanlig dotur for å si det sånn ;)

Hehe nei så klart, men husker en gang jeh tok lakserolje. Da løp jeg jo på do i flere timer. Så bare lurte på om dette er samme greia, eller om man blir tømt med en gang :p Kjipt med diaré i fødsel! :p (jeg fikk ikke sist, så jeg veit ikke)
 
Hehe nei så klart, men husker en gang jeh tok lakserolje. Da løp jeg jo på do i flere timer. Så bare lurte på om dette er samme greia, eller om man blir tømt med en gang :p Kjipt med diaré i fødsel! :p (jeg fikk ikke sist, så jeg veit ikke)
Du blir tømt med en gang ja :)
 
Jeg fikk det da jeg gikk med Mina. Hadde fått 6 stikkpiller og ligget på obsen i flere dager, da syntes sykepleier en at nok var nok.
Jeg fikk grønnsåpe opp i ratata, og greide og holde inne i noen få sek før jeg måtte humpe meg bort på toalettet. Og fikk tømt meg slikkelig. 3 timer senere gikk vannet;)
 
Er det ubehagelig? Liker ikke tanken på at noen fører inn en slange eller hva nå de bruker oppi der...:/
Nei, ikke ubehagelig i det hele tatt. Vann opp, noen minutter og så alt ut i en dotur. Hadde hatt løs mage før riene, men alt kommer jo gjerne ikke ut.
 
Back
Topp