klyster.... Et utrolig dumt spørsmål....

Sanrt tre

Elsker forumet
Jordmora sa at dersom jeg fikk regelmessige kynnere, men som ikke gikk over til rier, så kunne det være verdt å forsøke med klyster.

Så jeg tok turen på apoteket og kjøpte sånn saltvannsgreier. (Det var en SVÆR flaske!!!)

Så over til mitt dumme spørsmål..... Står på pakka at det skal "sprutes inn", og så skal man vente 10-15 min. Men..... Skal man stå oppreist og sprute det inn?? Eller vil det da bare renne ut igjen????

Jeg har satt oljeklyster på barn der jeg jobba tidligere, men da lå de alltid på siden. Det er jo ikke så enkelt å få til selv da.... Og det er IKKE aktuelt å be mannen om hjelp!!! Det er faktisk ikke aktuelt å gjøre det mens han er hjemme en gang....[;)]

Hva med å sitte på doen med dolokket på mens du må knipe igjen også reiser du deg og tar opp lokket da du ikke skal knipe igjen lenger så du kan sette deg rett ned igjen å slippe det ut?

Men hvordan skal jeg få det INN???? Kan jeg stå oppreist da? For mens det virker kan jeg jo alltids ligge på badegulvet....

Æsj!!! Detter er ekkelt!!!!!!! Begynner å bli desperat nå ja!!![;)]

Får å få det inn kan du kanskje sitte litt skjevt oppå doen og prøve å sprute det opp som vanelig?? Har faktisk tenkt på åssen jeg skal gjøre det selv.. hehe.. ekke lett!

Godt det ikke bare er meg som funderer på slike ting da[;)]
Kunne liksom ikke spørre på apoteket heller.... Iallfall ikke når det var lang kø bak meg[:)]
Alle hadde vel sett på magen og tenkt at jeg var passe despo da ja!!!

Hadde jo vært veldig greit om jeg fikk gjort det og det faktisk bidro til at noe skjedde... Da hadde jeg jo sluppet når jeg kom inn på sykehuset!! For jeg føder IKKE uten å ha tømt tarmen! Da kniper jeg heller igjen[;)]

Ja, litt flaut å stå på apoteket å spørre om akkurat det jah! (synes det blir flaut nok å kjøpe den der jeg da) hvis det er kø å da så er det ikke såå moro å stå der [8D] hehe..

Vi bor heldigvis på et såpass stort sted at det skal litt til før jeg treffer noen jeg kjenner på apoteket[;)]
Men var litt småflau ja... Og om det ikke funker må jeg jo gå flere ganger... Får håpe det ikke er samme dama i kassen hver gang i så fall[;)]

ORIGINAL: viva

Vi bor heldigvis på et såpass stort sted at det skal litt til før jeg treffer noen jeg kjenner på apoteket[;)]
Men var litt småflau ja... Og om det ikke funker må jeg jo gå flere ganger... Får håpe det ikke er samme dama i kassen hver gang i så fall[;)]

"her skal det drites jah!" [8D] hihi.. uhhhh..

Du er god viss du klarer å beholde det der til det har virket! For du må klemme sammen flaska til du har tatt den ut... Ellers så går innholdet tilbake i flaska igjen!!! Mmmmmmm, herlig tanke!!![;)]

Du er god viss du klarer å beholde det der til det har virket! For du må klemme sammen flaska til du har tatt den ut... Ellers så går innholdet tilbake i flaska igjen!!! Mmmmmmm, herlig tanke!!![;)]

*tihi* måtte le litt nå [:D]
Jeg har kjøpt sånne andre type av klyster, bittesmå tube som skal sprutes inn, [&:] men det er så lite at det kan jeg fint gjøre oppreist skulle jeg tro,.,., så etter 10-15 min skal jeg begynne å reagere på den...
kommer i en 4 eller 5 pakning [:)] synes den hørtes helt ok ut jeg, ikke tør jeg å ha en hel flaske sprutendes oppi meg, tenke hvis jeg ikke skulleklart å knipe på flaksen helt til jeg tok den ut igjen da.. *hahaha* da blir jo det som du nå sa, innholdet med tilbake igjen.. *grøss*    *fnis*  [:D]

å hjelpe meg nå ler jeg godt[:D]

Godt vi kan se det humoristiske i dette da[;)]
For delikat er det iallfall ikke!!!!
som sagt har jeg tatt klyster på barn (funksjonshemma) og det er ikke så veeeldig deilig akkurat....
Å gjøre det på seg selv må jo være verre!!

Kanskje jeg må ha klar vaskebøtta og desinfeksjonsspray.... Bare sånn i tilfelle..... Usj!!!!!!

ORIGINAL: ~ savannah ~

ORIGINAL: meggi

*tihi* måtte le litt nå [:D]
Jeg har kjøpt sånne andre type av klyster, bittesmå tube som skal sprutes inn, [&:] men det er så lite at det kan jeg fint gjøre oppreist skulle jeg tro,.,., så etter 10-15 min skal jeg begynne å reagere på den...
kommer i en 4 eller 5 pakning [:)] synes den hørtes helt ok ut jeg, ikke tør jeg å ha en hel flaske sprutendes oppi meg, tenke hvis jeg ikke skulleklart å knipe på flaksen helt til jeg tok den ut igjen da.. *hahaha* da blir jo det som du nå sa, innholdet med tilbake igjen.. *grøss*    *fnis*  [:D]

Åååh, er det ikke sånn som skal være oppi der altså?!?! Hehe, har bare vært borti det jeg da, på sykehuset [:D]

hmm, jo, tror det altså, ja at det skal være oppi der denne stunden før alt kommer ut igjen *tihi*
men det er så lite, at jeg ville ikke trodd det kom ut igjen i det jeg tok denne engangstuben ut liksom [&:]

menne en ting jeg da lurte på, kan jeg ta det SELVOM jeg har bommelommet fint og fredelig et par ganger allerede den dagen ?
Eller er det bare hvis ikke noe kommer ut i det hele tatt ?

Er litt skeptisk på alt som har med toalettet å gjøre jeg altså...*hihi*

Måtta ta klyster før ks, og skulle gjøre dette selv med sånn flaske med laaaang tut. Jeg lå og veltet meg rundt i en halvtime mens jeg prøvde å i det hele tatt rekke bak og få inn den tuten på en måte som ikke var vond. Det er en flapp på tuten som må brekkes av og den gir en litt skarp kant som ikke er snill mot sarte slimhinner.

Endte med at jeg måtte ta turen til føden for å få satt klysteret, uffameg[:'(].

Back
Topp