Klyping

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Minste på 21 mnd er så ekstremt på å klype, spesielt meg. Hun ammer ennå, mest for kos etter bhg og når hun skal legge seg. Problemet er at hun er med hendene konstant nedi klærene og klyper rundt på spesial høyre pupp. Veldig vondt er det også. Jeg er overmoden på å slutte å amme, men da blir hun så sint at hun klyper mer. Hun bruker også ekstremt lang tid på å sovne (i kveld brukte jeg f.eks 2.5 timer, hun var stuptrøtt kl 18 men sovnet ikke før 20.25). Skal bare borti pupp, klyper og hylgriner om hun ikke får mer. Selv om hun selv har koblet seg av. Utrolig slitsomt. Jeg sier stopp, au, tar bort hånd osv men ingenting hjelper. Far legger gjerne flere dager i strekk, men når jeg da skal legge er hun rett på igjen. Noen tips på veien?
 
Fant ut her at det beste var bare å stå i det selv siden det er jeg som har puppen. Kuttet all amming når guttungen var rundt den alderen der. Ammet stortsett natt. Dagtid og sovepupp ble redusert/kuttet når han begynte i bhg ved 18 mnd. Var helt lik med klypingen på puppen. Helst vri hele brystvorten. Halshøye klær måtte til, han går inn via hodeåpningen med hånden. Flyttet hånden til ett akseptabelt sted eller prøvde kose hånden hans i min hånd. Han ble skikkelig sinna og begynte slå og kaste seg rundt, så var om å gjøre å sikre meg selv og han for mulige skader. Samtidig roe og gi kos. Prosessen var lik når vi kuttet ved 18 mnd og sluttet helt 22 mnd.
Utrolig slitsomt når det står på, men du må nesten bare bestemme deg og stå i det. Fungerer det ikke etter å prøvd en stund er det ingen skam å snu. Har gjort det noen ganger.

Tips om å få hånden bort fra brystet tas gjerne imot. Den går fremdeles på autopilot der for kos ett år etter ammeslutt. Må følge konstant med for at ikke klypingen og vridning av brystvorte skal starte.
 
Back
Topp