Klorvann og kløe

Lykke i September

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg har fått beskjed fra lege, jordmor og miljøterapeut at det er bra for meg å bade/svømme nå som jeg har bekkenløsning. Så vi bestemte oss for å dra på badeland (innendørs).
Synes det var avslappende og deilig å være i badeland i 3 timer. Hadde ikke vondt i bekkenet i det hele tatt (uten om 2 ganger da jeg glemte meg bort å svømte med beina og klatret opp på samboeren). Men når vi var ferdige og kom hjem fikk jeg en helt ekstrem plagsom kløe som samtidig stakk. Prøvde å smøre huden godt 2-3 ganger, vaske/skrubbe huden mer og bytte klær. Men ingenting hjalp.
Har aldri reagert sånn etter bading i klor.
Noen som har opplevd dette før?

Jeg har atopisk hud som veldig lett blir veldig tørr, og jeg kan få syk kløe i dagevis etter at jeg har vært i badeland. Du må ikke vaske, skrubbe eller klø i alle fall, da blir det bare verre. Smør, smør og smør litt til. Det hjelper mye å smøre seg godt med veldig fet krem eller olje en stund før du bader. Olje virker best, men svømmehallene er ikke glad i at folk bruker det da...

Jeg har atopisk hud som veldig lett blir veldig tørr, og jeg kan få syk kløe i dagevis etter at jeg har vært i badeland. Du må ikke vaske, skrubbe eller klø i alle fall, da blir det bare verre. Smør, smør og smør litt til. Det hjelper mye å smøre seg godt med veldig fet krem eller olje en stund før du bader. Olje virker best, men svømmehallene er ikke glad i at folk bruker det da...
Uff så uheldig du er.
Smart å smøre seg på forhånd ;) Skal huske på det. Jeg smører meg daglig med kokosolje for å forebygge mot strekkmerker. Men tror jeg droppet smøringa før bading.
Ok, skal huske på det til neste gang. Tror jeg holdt på med dette i 2 dager etter denne badingen. Har aldri opplevd det før.. Har hvert mye i basseng når jeg var liten og en god del i seinere tid også.

Jeg fikk også en rød, øm og vond tå. Samboeren mener jeg kan ha hvert borti noe med foten under vann eller noe.. Har drevet med fotbad med grønnsåpe i ettertid på kveldene, og det hjelper litt og litt for hver gang.

Back
Topp