Klorevotter?

MoJo

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Septembermødre <3
Mailykke 2018
Andre som bruker det?

Vi ble anbefalt av venner å kjøpe dette for å unngå at babyen klorer seg selv i ansiktet. Vi fant fort ut at det var ikke det største problemet vårt for her klorer hun seg på øyet! :(
Nå ser jeg vi har glemt å ta de på for kvelden (bruker de helst bare om natta når vi ikke kan følge med), men jeg vil ikke vekke henne. Får satse på det går bra til neste mating....

Andre som sliter med at babyen klorer seg på øyet? Bruker dere klorevotter?
 
Nei. Eg klipper negler


22 aug 2014

Når kan man begynne med det? Forstod det slik at man ikke skal klippe neglene de første ukene. Jenta mi er bare 10 dager gammel...
Gikk greit i natt da. Men når hun klorer seg på øynene så er det hele fingeren som går inn, ikke bare neglen...
 
Har ikke brukt, bare passt på å rive neglene ofte så de ikke blir for lange :)


<3 lille spire <3
 
Jeg biter av neglene etter tips, det var mye enklere enn både å rive/klippe. Vi brukte kun klorevotter på barsel. Han klorer jo seg av og til uansett..
 
Hm. Skummelt å bite de. Hehe. Men skal gjøre et forsøk. :) Liker ikke å bruke vottene så passer heller på at fingrene ikke går inn i øyet. Hun må jo få utforske verden med hendene sine!
 
Jeg
Hm. Skummelt å bite de. Hehe. Men skal gjøre et forsøk. :) Liker ikke å bruke vottene så passer heller på at fingrene ikke går inn i øyet. Hun må jo få utforske verden med hendene sine!
også tenkte at det var skummelt, så ventet lenge, men det var faktisk det letteste :)
 
Hadde kjøpt inn klore votter, men har enda ikke brukt dem :p hehe.. Lille var fæl på å stappa fingra innpå øyet, dra og klore, men det har gått mer over nå :)
 
Prøvde å bite nå men de er så små og myke! :p Får prøve igjen senere ;)
 
Eg syns d e lettere å klippe dem. Gjør d mens han sover. Eg begynte når han var 2uker gammel tror eg, eller tidligere (eg husker ikke).


22 aug 2014
 
Biter av neglene hans bare.

Legen min frarådet klorevotter når storbror var baby, da hun hadde hørt om kvelning ifbm slike votter (skal sies at storebror da var 4-5 mnd og vi drøftet om klorevotter hadde noe for seg når det gjaldt eksem)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Klipper de med babysaks og bruker klorevotter eller drar på et par sokker om natta.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Å file funker også bra :) lillegutt hadde fått et par spisse negler og jeg var litt nervøs for å klippe eller rive dem så prøvde neglfil igår og det gikk helt fint.
 
Kan du prøve med en myk glassfil å file de ned med hvis du ikke tør å bite eller rive? Det gjorde jeg i starten:)


Sent from my iPho
 
Kan du prøve med en myk glassfil å file de ned med hvis du ikke tør å bite eller rive? Det gjorde jeg i starten:)


Sent from my iPho

Skal en tur til helsestasjonen i morgen, så tenkte å spør de der. Hun er ikke så fæl med å klore seg lenger. :) Men neglene må jo stelles etterhvert uansett. ;)
 
Smart med klorevotter! Vi hadde god bruk for dette den første tiden. Og nå anbefaler jeg klorevotter til de jeg kjenner. Stakkars små. Ikke godt å ha disse neglene som er så skarpe. Tar jo ikke lange tiden før de blir skarpe selv etter en puss med neglfilen. Vi har vært superfornøyd med å ha et par!
 
Back
Topp