Klorbleking

Sjasmin

Elsker forumet
Sofie har div hvite klær som det er kommet flekker på. Bla solahatten er blitt gul i bremmen, klær med vannmelon og appelsin flekker etc.
La de i en bøtte med klorvann i stad og nå er flere av flekkene blitt sjokkrosa!!! What?

Noen som har vært borti l eller har en løsning?
Har vasket de i maskinen og nå henger de til tørk.

Har hun brukt solkrem? Solkremflekker er "helvete" for hvite klær, hadde problemer med det i Australia. og der vasket de ikke klær med varmt vann heller så fikk de aldri rein.

Men, er dde fortsatt våte? kan være de lysner når det tørker, viss ikke kan du vaske de med fettfjernene middel (f.eks) zalo for hånd og ta de i maskinen igjen.

Solkrem på noen av de ja, spesielt solhatten. Blitt bedre nå når de begynner å bli tørre.

Men skal prøve zalo. Takk! Funker ikke det, så får a mor ta seg en shopping tur igjen- å nei![:)]

Vet ikke.. Bruker ikke klor. Sikkert jeg som er litt pysete men synes det virker som et sterkt middel. Her så bruker jeg flekkfjerner og evt skrubber med litt såpe før det går til vask.

ORIGINAL: Sjasmin

Solkrem på noen av de ja, spesielt solhatten. Blitt bedre nå når de begynner å bli tørre.

Men skal prøve zalo. Takk! Funker ikke det, så får a mor ta seg en shopping tur igjen- å nei![:)]

ånei så kjempedumt.....[:D] 

ORIGINAL: naftaline

Vet dere hva? Hater å innrømme det, men den der Vanish Oxy Action funker faktisk ganske så godt!

Stol på rosa! [:'(]

Alltid lurt på det! Stol på rosa er liksom ikke det beste slagordet!!! [&:] Ikke de rosa damene heller for så vidt!!! [:'(]

Ellers vil jeg tipse om Nylonvask, har ikke prøvd det selv, men skal vist gjøre underverker!

Back
Topp