Klomifen

Sisi

Flørter med forumet
Har noen erfaringer med bruk av klomifen?

Ble det barn? - ble det tvillinger?
Hvilken dose fikk dere?
Når kom eggløsning etter kuren? Fikk du mye bivirkninger.?
Og generelt andre erfaringer tas imot med takk :-)

Heisann. Jeg har gått på en dobbel kur sist mnd. Ble ikke gravid. Hadde hodepine hver dag omentrent! Humørsvingninger, ofte på do å tisse, litt magesmerter. Uopplagt og trøtt. Har gått på pergotime for 8 og 10 år siden, tilsvarer klomifen. Jeg ble gravid på dobbel kur nr 2 da:) med begge to! Denne runden prøver jeg trippel letrozol! Usikker når jeg fikk eggløsning, men vi prøvde i den tiden eggløsning var, ifølge appen. Tok blodprøve på dag 21, som viste at jeg har hatt EL:)

Heisann. Jeg har gått på en dobbel kur sist mnd. Ble ikke gravid. Hadde hodepine hver dag omentrent! Humørsvingninger, ofte på do å tisse, litt magesmerter. Uopplagt og trøtt. Har gått på pergotime for 8 og 10 år siden, tilsvarer klomifen. Jeg ble gravid på dobbel kur nr 2 da:) med begge to! Denne runden prøver jeg trippel letrozol! Usikker når jeg fikk eggløsning, men vi prøvde i den tiden eggløsning var, ifølge appen. Tok blodprøve på dag 21, som viste at jeg har hatt EL:)
Gruer meg til bivirkningene kjenner jeg. Men håper dette fungerer på meg... Har du vanligvis eggløsning av deg selv? Jeg har det.. Men skal prøve for å få litt mere fart på sakene.

Har prøvd 3-4 enkle doser tidligere da vi prøvde på nr 1. fikk el på alle og ikke særlig bivirkninger. Ble ikke gravid på det.

Gruer meg til bivirkningene kjenner jeg. Men håper dette fungerer på meg... Har du vanligvis eggløsning av deg selv? Jeg har det.. Men skal prøve for å få litt mere fart på sakene.
Neida, det går så fint:) Jeg har ikke EL av meg selv nei. Kan være greit å prøve for å booste litr ja:)

Har prøvd 3-4 enkle doser tidligere da vi prøvde på nr 1. fikk el på alle og ikke særlig bivirkninger. Ble ikke gravid på det.
G
Så bra du ikke fikk noen bivirkninger. Krysser fingrene her. Men hva gjorde at det til slutt klaffet hos deg?

Fikk Clomifen enkel dose og ble gravid på første runde :) Er 23+0 nå. Ikke tvillinger, hehe.

Eggløsningen kom på CD 18 mener jeg! Fikk hetetokter som bivirkning samt at de siste dagene før el, så kjente jeg det skiiiiikkelig i eggstokkene :wideyed:

Jeg hadde eggløsning når jeg fikk klomifen.
Tatt både enkel og dobbel kur, eneste bivirkning var hodepine. Ble ikke gravid.
Jeg har fått en på CD 12 til 18 med klomifen.

Har noen erfaringer med bruk av klomifen?

Ble det barn? - ble det tvillinger?
Hvilken dose fikk dere?
Når kom eggløsning etter kuren? Fikk du mye bivirkninger.?
Og generelt andre erfaringer tas imot med takk :)
Er dette det samme som clomid?
I såfall - jeg fikk det rundt juni 2019 om jeg ikke husker feil. Jeg gikk først på en tablett 5 dager (fra syklusdag 5 - 9 tror jeg det var? Uansett... Jeg var på syklusdag 21 og tok blodprøve for å sjekke progesteron. Det var ikke så høyt og ble anbefalt 2 tabletter i 5 dager neste syklus. Tok blodprøve samme cd og progesteronet hadde økt. Brukte clomid fra juni - november uten å bli gravid. Måtte ta en pause ig begynte i februar igjen - med 2 tabletter i 5 dager. Fin progesteron men ikke gravid. I mars dreit jeg i hele legen og tok 3 tabletter i 5 dager, da satt den :joyful:
El var fra cd 15 til cd 19. Varierte veldig fra syklus til syklus. Den mnd jeg ble gravid hadde jeg el cd 17.
Merket ingen bivirkninger annet en veldig kraftig mens. Ikke tvillinger

G

Så bra du ikke fikk noen bivirkninger. Krysser fingrene her. Men hva gjorde at det til slutt klaffet hos deg?

jeg vet ikke hvorfor Men det klaffet bare av seg selv. Hadde da prøvd ca 2 år men «bare» 14 ordentlige prøveperioder fordi de første månedene etter pillestopp hadde jeg korte sykluser uten eggløsning og etter hvert fikk jeg lange sykluser men alltid med eggløsning. forskjellen på da det klaffet og de to årene før var kanskje at den mnden det klaffet hadde vi ikke hatt sex på 5 dager og så hadde vi sex kvelden før el plus på eldag. De andre mndene hadde vi hatt oftere sex så tror kanskje spermen ble dårligere av det/ mindre sæd.

Jeg ble gravid på første forsøk med Clomifen i 2019. Husker ikke dosen, men tok de fra dag 5 i syklus. Ble fulgt opp av gynekolog og var inne for å sjekke om det var eggløsning på vei ca på cd14/15. fikk da ovitrelle som stimulerer eggløsningen til å skje innen 36 timer (tror jeg) og hadde sex kvelden før, samme dag og dagen etter jeg satt sprøyta.

Husker jeg fikk pms-humør og ble veldig trøtt av Clomifen.
Vi prøver på barn nr. 2 nå og skal begynne på første Clomifen kur neste syklus ☺️
Merker at forventningene er skyhøye siden vi traff på første Clomifen-forsøk sist, så prøve å forberede meg på at det kan ta lenger tid denne gang.

Back
Topp