Klokkestilling

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Flere som sovner etter klokka?

Dagsovingen har gått greit fordi hun blir lagt senere enn når hun egentlig blir trøtt (bhg som har begynt å legge henne senere). Men på kvelden ligger hun å sutrer og gråter fordi hun ikke får sove. Sovner kl 20 altså gammel tid 19 når hun er vant til å sovne. Enda hun har sovet en time tidligere enn vanlig på dagen.

Flere som har "innebygget klokke"?
 
Ja, har hatt litt trøbbel med kveldsleggingen her de to siste nettene.
Her har hun dratt det til lengre enn 20 også, allikevel om hun er vant med å legge seg 19.
 
Nei, men droppet dupp i går (sov til 8:40 ny tid) og duppet kun 25 min i bilen i dag, så har vært klar for senga til vanlig tid (vel, i går ble han lagt klokken 18 pga manglende dupp på dagen - sov heldigvis til kl 08 i dag fordetom).
 
Ikke merker noe, verken dagsoving,
kvelden eller morgen.

Legges til vanlig tid og sovner like fort.
 
Har ikke merket noe til det på noen av ungene :)
 
Ikke merket noe.
 
Ikkje på kvelden, men det er vel fordi han plutseleg har droppa å sove på dagen :p
 
Litt tull ble det igår, men nå som vi er i gang med bhg igjen vil jeg tro det løser seg iløpet av et par dager.
 
Allt ble forkjøvet en time :) så får se når han er tilbake i barnehagen i morgen :)
 
Nei, heldigvis. Her har vi ikke så strenge rutiner heller. Legger seg mellom 19-20.30.
Kan fint sove til 8 om morgenen også.
Dagsovingen er fullstendig hummer og kanari, sovner en gang mellom 12-14 og kan sove til 14-16.
 
Var ikke klar for å sove før 20 i dag heller. Rett før klokkestilling så begynte hun å våkne en halvtime tidligere på morgenen og brukte gjerne litt tid på å sovne noen dager. Kanskje hun ikke trenger så mye søvn lenger. Skal spørre de i bhg om de kan vekke henbe en halvtime tidligere i morgen, så får vi se...
 
Var ikke klar for å sove før 20 i dag heller. Rett før klokkestilling så begynte hun å våkne en halvtime tidligere på morgenen og brukte gjerne litt tid på å sovne noen dager. Kanskje hun ikke trenger så mye søvn lenger. Skal spørre de i bhg om de kan vekke henbe en halvtime tidligere i morgen, så får vi se...
Her har det i alle fall gjort underverker å kutte en halvtime på duppen. I dag sovna han faktisk uten noen av oss inne på rommet. Og må vekkes på morgenen. Noe som er ganske så fantastisk med tanke på at han har startet dagen midt på natten den siste måneden.
 
Her har det i alle fall gjort underverker å kutte en halvtime på duppen. I dag sovna han faktisk uten noen av oss inne på rommet. Og må vekkes på morgenen. Noe som er ganske så fantastisk med tanke på at han har startet dagen midt på natten den siste måneden.
Her har hun alltid sovnet greit. Men få prøve om ikke annet bare for en periode for å få henne inn i sommertid.
 
Har gått greit på dagen, men kvelden sliter vi med! Får bare satse på at ho snart kommer inn i rytmen igjen! Ikke mye igjen av vår egen kveld når ho ikke sovner før 20:45
 
Hun sov bare 2 timer istedenfor 3 i dag og da hun ble vekket så holdt hun seg fast i vognen og ville ikke bli tatt opp. Var tydelig trøtt og gråt. Så de spurte meg når jeg hentet om jeg mente hun bare skulle sove så lite framover nå. Hun var tydelig trøtt i hele ettermiddag. Men har hun sovnet da? Neeeeida! Men nå har hun ikke grått å vært helt våken, bare ligget i en time og sulla...

Det er mye lysere på soverommet etter klokkestilling, så skal prøve å henge noe foran for gardinene er ikke så mørke. Hvis ikke det funker så vet jeg søren...
 
Kan anbefale å tape opp aluminiumsfolie på vinduet, blir heeeelt svart med en gang :p du kan risikere at naboene tror du dyrker hasj da men ellers går det bra :p er en enkel måte å finne ut om det er pga lyset at ho tuller med søvn :)
 
Hun sov bare 2 timer istedenfor 3 i dag og da hun ble vekket så holdt hun seg fast i vognen og ville ikke bli tatt opp. Var tydelig trøtt og gråt. Så de spurte meg når jeg hentet om jeg mente hun bare skulle sove så lite framover nå. Hun var tydelig trøtt i hele ettermiddag. Men har hun sovnet da? Neeeeida! Men nå har hun ikke grått å vært helt våken, bare ligget i en time og sulla...

Det er mye lysere på soverommet etter klokkestilling, så skal prøve å henge noe foran for gardinene er ikke så mørke. Hvis ikke det funker så vet jeg søren...

Kanskje dette er ein løysinga?
ImageUploadedByBV Forum1459546019.894904.jpg
 
Back
Topp