Kloke ord

Er så enig i det hun skriver! :)

Skulle ønske alle så det på den måten...
Enig. Og så tror jeg mange er uforberedt og har for høye forventninger til babyen ift å sove alene osv. Jeg ble skuffet og irritert da forventningene ikke stemte med virkeligheten, så like greit å være forberedt og heller bli positivt overrasket :p

Last edited:
Veldig bra skrevet :)

Enig. Og så tror jeg mange er uforberedt og har for høye forventninger til babyen ift å sove alene osv. Jeg ble skuffet og irritert da forventningene ikke stemte med virkeligheten, så like greit å være forberedt og heller bli positivt overrasket :p

Ja det er godt mulig at mange har urealistiske forventninger til hvordan en baby "skal" være.
Jeg har selv hatt flere hunder så jeg var godt vant til å sette andre foran meg selv og å bli fotfulgt overalt.
Sier ikke at baby og hund er det samme, men har litt med det å gjøre at man er vant til å ha ansvaret for noen andre enn bare seg selv :)

Utrolig godt skrevet!!!

Vår baby var svært kontaktsøkende og hadde et enormt nærhetsbehov de første 5-6 månedene. Anså henne likevel aldri som hverken masete eller misfornøyd. Hun var jo en strålende fornøyd baby, så lenge hun fikk ligge på mamma heeeele tiden :P

Tror det har veldig mye med innstilling ja. Jeg måtte jobbe mye med meg selv for å akseptere at det var slik det var å ha baby. Lite søvn, myyye amming, ingen "egentid" og mye byssing og bæring. Når innstillingen ble endret ble jeg mer positiv og taklet alt mye bedre. Plutselig ble det ikke noe stress å amme hver 2.time hele døgnet, spedbarn har jo ikke døgnrytme.

Utrolig godt poeng om at all gråt signaliserer et behov, og alle behov er like viktige å dekke!

Veldig fint skrevet. Alle vordende foreldre burde lese dette.

Kjenner meg så igjen! Min yngste er 16 mnd , og fortsatt slik. Veldig slitsomt . Men enda mer slitsomt at mange rundt ikke forstår . Fått høre ofte jeg har skjemt han bort og må bare løsrive meg fra han ....

Back
Topp