Kloke damer jeg trenger råd!!!

Litt lav konsentrasjon, ellers normalt...
Har dere prøvd å gjøre noe med det? Har er det også mannen som er årsaken. Det som er rart er at systemet i Norge lar kvinnen gå gjennom mye, men ikke mannen. Vi gikk til androlog privat og etter 4 mnd. med medisiner er verdiene hans helt normale nå og bedre enn det :) Anbefales.

Vi er allerede i IVF systemet og fortsetter med det, men får IVF istede for ICSI :)

Har dere prøvd å gjøre noe med det? Har er det også mannen som er årsaken. Det som er rart er at systemet i Norge lar kvinnen gå gjennom mye, men ikke mannen. Vi gikk til androlog privat og etter 4 mnd. med medisiner er verdiene hans helt normale nå og bedre enn det :) Anbefales.

Vi er allerede i IVF systemet og fortsetter med det, men får IVF istede for ICSI :)
Ironisk nok så ble den første prøven av han tatt for 3 uker siden! Ingen som har etterspurt det før pga at han har befruktet så mange ganger... Ble ganske overrasket. Men de mente at de var ganske bra slik at det ikke hadde så stor betydning. Hva gjorde dere da?

Ironisk nok så ble den første prøven av han tatt for 3 uker siden! Ingen som har etterspurt det før pga at han har befruktet så mange ganger... Ble ganske overrasket. Men de mente at de var ganske bra slik at det ikke hadde så stor betydning. Hva gjorde dere da?
En ting er evnen til å befrukte, en annen ting er morfologi. Altså om det er normale sædcellene som befrukter.
Vi var gravid en gang og andrologen sa etter å ha sett resultatene "Den spermien hadde styrke i halen og klarte å komme frem, men hva hjelper det hvis det er "tomt" i hode? Altså genetisk er den dårlig".

Nå vet jeg i hvert fall hvilke medisiner hjelper mannen min, så vi har planlagt å ta en kur før vi prøver på våre neste barn. Denne ganger prøver vi IVF og naturlig i mellomtiden.

Mannen tok Pergotime kur i 3 mnd, 1 tablett annenhver dag.
Fikk også Pregnyl kur, men likte ikke sprøyter, så det hoppet vi over og heller ba om en lengre Pergo kur.

Han hadde alltid 46 mln per ml, men bare 17-23% som beveget seg. Nå er det 51% raske spermier eller bare 3 mnd. med hormonbehandling.

Back
Topp