Klistermerkebaby

Marie*

Flørter med forumet
Mini på 4 uker nekter å ligge alene i mer enn 5 min.
Han må som regel bæres eller ammes i søvn. Noen ganger går det greit å legge han i babynestet når han har sovnet, mens andre ganger våkner han så fort han forlater kroppen min. Vogn går noen ganger, men da må han være veldig trøtt slik at han sovner med en gang, han kan ikke ligge våken i vognen mens vi triller. Jeg bærer han i bæresele, men hvis jeg feks skal dusje eller lage mat så hadde det vært greit hvis han kunne ligger for seg selv litt.

Jeg skjønner selvfølgelig at han trenger nærhet og trygghet, han har tross alt ligget inni meg i 9 mnd, men hadde vært så herlig hvis han kunne være fornøyd en liten stund mens jeg tok en dusj eller laget meg noe mat.

Andre som har erfaringer med dette? Noen som har positiv erfaring med vippestol feks? Vet at vippestol ikke skal brukes over lenge tid til så små babyer, tenker kun i korte perioder mens jeg feks lager mat eller dusjer.
 
Nå er min født i sep´17, men han var klistret på meg( pappaen etter jobb) non stop til han var 8 uker. Vi brukte bæresjal og måtte være i konstant bevegelse, ellers skreik han bare. Han sov ikke i hele tatt hvis vi ikke gjorde det sånn. Vogn var helt uaktuelt de første ukene. Når vi endelig kunne bruke den, så måtte den være i konstant bevegelse. Vippestol funka her, men den måtte også være i konstant bevegelse:rolleyes: Det var en slitsom tid, men plutselig ble det gradvis bedre. Han gikk fra å være en skikkelig misfornøyd skrikerunge til å bli verdens blideste, tålmodige baby som plutselig storkoste seg alene på gulvet:)
 
Har et lite klistremerke her også. Vogn går stort sett greit så lenge vi er ute og i bevegelse. Vippestol og bæresele funker ikke her. Han skal være PÅ meg. (Eller andre) Han har dog ikke vært slik hele tiden, så jeg satser på at det bare er en periode. Frem til det er tørrsjampo en god venn [emoji28]
 
Nå er min født i sep´17, men han var klistret på meg( pappaen etter jobb) non stop til han var 8 uker. Vi brukte bæresjal og måtte være i konstant bevegelse, ellers skreik han bare. Han sov ikke i hele tatt hvis vi ikke gjorde det sånn. Vogn var helt uaktuelt de første ukene. Når vi endelig kunne bruke den, så måtte den være i konstant bevegelse. Vippestol funka her, men den måtte også være i konstant bevegelse:rolleyes: Det var en slitsom tid, men plutselig ble det gradvis bedre. Han gikk fra å være en skikkelig misfornøyd skrikerunge til å bli verdens blideste, tålmodige baby som plutselig storkoste seg alene på gulvet:)

Kanskje vi skal gi vippestolen en sjangs, alle er jo forskjellige, men verdt et forsøkt :) Veldig godt å høre at deres lille gikk fra klistremerke til å kunne ligge for seg selv, da er der håp tenker jeg ;)

Vet jo at det mest sannsynlig bare er en periode mens han er så liten, men det er likevel godt å høre andres erfaringer :)
 
Har et lite klistremerke her også. Vogn går stort sett greit så lenge vi er ute og i bevegelse. Vippestol og bæresele funker ikke her. Han skal være PÅ meg. (Eller andre) Han har dog ikke vært slik hele tiden, så jeg satser på at det bare er en periode. Frem til det er tørrsjampo en god venn [emoji28]

Skal vel kanskje bare være glad for at han godtar bæresele, da får jeg hvertfall gjort litt husarbeid etc mens han sitter i den. Hehe ja, får visst bare være godt nok med tørrsjampo enn så lenge ;)
 
Jeg pleier å ta med meg vippestolen på badet når jeg skal dusje. Hun liker å høre lyden av vannet som renner ,så får meg som regel en skikkelig dusj før hun blir misfornøyd.
 
Sett han i vippestol eller legg på matte på badet når du dusjer, da kan du snakke med han. Det er tøft med en gråtende baby, men du trenger de minuttene også og han har ikke vondt av det
anbefaler ellers sjal så du har armene fri
 
Sett han i vippestol eller legg på matte på badet når du dusjer, da kan du snakke med han. Det er tøft med en gråtende baby, men du trenger de minuttene også og han har ikke vondt av det
anbefaler ellers sjal så du har armene fri

Ja, skal gi vippestol er forsøk nå tenker jeg. Helt sant, føler meg så mye bedre både fysisk og psykisk når jeg får tatt meg en dusj.
Vi bærer masse i sele, en av tingene jeg er utrolig glad for at jeg kjøpte før babyen kom:)
 
Med første som er født i 2014 så fikk jeg ikke dusjet når jeg var alene med henne. Måtte passe på å gjøre det når samboeren hadde kommet hjem fra jobb. Mens hun her liker lyden av rennende vann og sitter i vippestolen sin å koser seg mens jeg tar meg en dusj [emoji16]
Vogn sover hun i mens den er i bevegelse, men sover sjeldent alene ellers. Kan ligge litt alene mens jeg kjapt smører meg brødskive hvis hun er våken. Hun er 7 uker i morgen...Gleder meg til den dagen hun vil ligge ute i vogn på verandaen å sove på dagtid så jeg får gjort litt her hjemme. Prøvd bæresele og sjal, men hun liker seg ikke der. Storesøster gikk jeg rundt med i bæresele de fire første mnd pga kolikk.
 
Back
Topp